Son Güncelleme: Pazar 03.10.2010
Sonunda bu da oldu!
Piyasada işler bir yılda tersine döndü. Krizde büyük kan kaybeden perakende sektörü çılgın büyüme karşısında eleman krizi yaşıyor. Yaklaşık 2 bin mağaza yatırımı, çalıştırılacak nitelikli eleman bulunamayınca rafa kalktı. Perakendecilerin üst örgütü BMD, eleman bulmak için önümüzdeki günlerde üyeleriyle geniş katılımlı bir reklam kampanyasına başlıyor
KAMPANYA GELİYOR
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) konuyu en öncelikli gündem maddesi ilan etti. Etkin bir kampanya hazırlığına girişen dernek, şimdiden üniversite rektörlerine yazı göndererek eleman istedi. Öte yandan firmalar da yatırım hedefleri için kendi imkanlarını seferber ederek, eleman arıyor. Ancak bu durum firmalar için ek bir maliyet demek. DeFacto, Ziylan, RodiMood, Lc Waikiki ve Koton gibi markalar milyonlarca TL'yepersonel aramaya ve eğitmeye ayırdı.
RODİMOOD DURDURDU
Türkiye'nin köklü markalarından RodiMood, istihdam sorunu nedeniyle bazı yatırımlarını askıya alan firmalardan biri. "Yurtdışı hedeflerimizi dondurduk, yurtiçinde de hızımız kesildi" diyen RodiMood Genel Müdürü Ahmet Can, SABAH'a şu ilginç tabloyu çizdi: "İnanılmaz bir büyüme var ama eleman yok. Geçmişte tek bir insan kaynakları portalı yeterli oluyordu. Şimdi 6 kaynak kullanıyoruz yetmiyor. Hükümetten ve İŞ-KUR'dan yardım bekliyoruz. İşçi bulmak çok maliyetli hale dönüştü. 50 mağaza açacağız. Bu 50 müdür, 100 müdür yardımcısı ve 1000 çalışan demek"
Sınav kalktı maaşlar yükseldi
Ziylan grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan ise yaşanan sorunun hizmet kalitesini de aşağı çekmeye başladığını vurguluyor. Modern mağazacılık döneminin başlaması ile herkesin devasa mağazalar açtığını anlatan Ziylan, kendi mağazalarında yaşanan şu çarpıcı örneği veriyor: "FLO olarak biz davranış biliminde uzman bir ekiple sınav yapıyoruz. Geçmişte bu sınavdan 10 üzerinden 8 alanı beğenmezdik, şimdi ise 5 alanı bile hemen işe alıyoruz. Hem de daha yüksek bir ücretle. Her yerde tam sayfa ilan ile eleman aramaya başladık. Sektörün her kademesinde çok ciddi açık var. Bir yandan işyeri kiraları bir yandan da çalışan maaşları yükseliyor."
DeFacto 2500 kişi arıyor
Türkiye'nin yeni markaları arasında yer alan De- Facto, 5 yıl önce kurulmasına rağmen 82 mağazaya ve 400'e yakın corner'a ulaştı. Kısa sürede 2 bin 170 kişiye istihdam sağlayan marka, birkaç yıl içinde 2 bin 500 kişi daha istihdam etme niyetinde. DeFacto İnsan Kaynakları Müdürü Oğuz Erdoğan, "Ancak istediğimiz nitelikte kalifiye eleman bulamıyoruz. Üç ay içinde 12 mağaza açma hedefimiz var ve bunun için acil olarak 450 personele ihtiyaç duyuyoruz" diyor.
EN SON HABERLER
- 1 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 2 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 3 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 4 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 5 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 6 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 7 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 8 Memura disiplin affı
- 9 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 10 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak