Pazar 03.10.2010
Son Güncelleme: Pazar 03.10.2010

Sonunda bu da oldu!

Piyasada işler bir yılda tersine döndü. Krizde büyük kan kaybeden perakende sektörü çılgın büyüme karşısında eleman krizi yaşıyor. Yaklaşık 2 bin mağaza yatırımı, çalıştırılacak nitelikli eleman bulunamayınca rafa kalktı. Perakendecilerin üst örgütü BMD, eleman bulmak için önümüzdeki günlerde üyeleriyle geniş katılımlı bir reklam kampanyasına başlıyor

Türkiye ekonomisindeki hızlı değişim klişeleşen işsizlik fotoğraflarını yerle bir etti. Kısa sürede en büyük sektörlerden birine dönüşen perakende mağazacılığı, istihdamı adeta vakumladı. 190 milyar dolar ciroya ulaşan sektör, yıl sonuna kadar 100 bin çalışan daha arıyor. Ancak krizden çıkışla birlikte patlama yapan yatırımların önünde adeta 'Bu da oldu' dedirten bir istihdam sorunu baş gösterdi. Sektör temsilcilerinin verdiği bilgiye göre, 3 ay içinde açılması planlanan yaklaşık 2 bin mağaza için çalışacak yeterli personel bulunamadı.
KAMPANYA GELİYOR

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) konuyu en öncelikli gündem maddesi ilan etti. Etkin bir kampanya hazırlığına girişen dernek, şimdiden üniversite rektörlerine yazı göndererek eleman istedi. Öte yandan firmalar da yatırım hedefleri için kendi imkanlarını seferber ederek, eleman arıyor. Ancak bu durum firmalar için ek bir maliyet demek. DeFacto, Ziylan, RodiMood, Lc Waikiki ve Koton gibi markalar milyonlarca TL'yepersonel aramaya ve eğitmeye ayırdı.
RODİMOOD DURDURDU

Türkiye'nin köklü markalarından RodiMood, istihdam sorunu nedeniyle bazı yatırımlarını askıya alan firmalardan biri. "Yurtdışı hedeflerimizi dondurduk, yurtiçinde de hızımız kesildi" diyen RodiMood Genel Müdürü Ahmet Can, SABAH'a şu ilginç tabloyu çizdi: "İnanılmaz bir büyüme var ama eleman yok. Geçmişte tek bir insan kaynakları portalı yeterli oluyordu. Şimdi 6 kaynak kullanıyoruz yetmiyor. Hükümetten ve İŞ-KUR'dan yardım bekliyoruz. İşçi bulmak çok maliyetli hale dönüştü. 50 mağaza açacağız. Bu 50 müdür, 100 müdür yardımcısı ve 1000 çalışan demek"

Sınav kalktı maaşlar yükseldi

Ziylan grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan ise yaşanan sorunun hizmet kalitesini de aşağı çekmeye başladığını vurguluyor. Modern mağazacılık döneminin başlaması ile herkesin devasa mağazalar açtığını anlatan Ziylan, kendi mağazalarında yaşanan şu çarpıcı örneği veriyor: "FLO olarak biz davranış biliminde uzman bir ekiple sınav yapıyoruz. Geçmişte bu sınavdan 10 üzerinden 8 alanı beğenmezdik, şimdi ise 5 alanı bile hemen işe alıyoruz. Hem de daha yüksek bir ücretle. Her yerde tam sayfa ilan ile eleman aramaya başladık. Sektörün her kademesinde çok ciddi açık var. Bir yandan işyeri kiraları bir yandan da çalışan maaşları yükseliyor."
DeFacto 2500 kişi arıyor
Türkiye'nin yeni markaları arasında yer alan De- Facto, 5 yıl önce kurulmasına rağmen 82 mağazaya ve 400'e yakın corner'a ulaştı. Kısa sürede 2 bin 170 kişiye istihdam sağlayan marka, birkaç yıl içinde 2 bin 500 kişi daha istihdam etme niyetinde. DeFacto İnsan Kaynakları Müdürü Oğuz Erdoğan, "Ancak istediğimiz nitelikte kalifiye eleman bulamıyoruz. Üç ay içinde 12 mağaza açma hedefimiz var ve bunun için acil olarak 450 personele ihtiyaç duyuyoruz" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.