Pazartesi 04.10.2010

G. Kore ile nükleer takımlar kuruldu, imzalar G-20'de

G. Kore ile ikinci nükleer santral için takımlar kuruldu. İmzalar 11 Kasım'da Seul'deki G-20 zirvesinde atılacak

2018'E kadar iki nükleer santrali faaliyete geçirmek isteyen Türkiye, Güney Kore ile resmi müzakerelere bugün başlıyor. İki ülke karşılıklı nükleer müzakereleri gerçekleştirecek ekipleri belirledi. Hedef ise 11- 12 Kasım'da Güney Kore başkenti Seul'da gerçekleştirilecek G-20 zirvesinde Başbakan Erdoğan ve Güney Kore Devlet Başkanı Lee Myung-Bak'ın iki ülke arasında Sinop'ta nükleer santral kurulmasına ilişkin nihai anlaşmaya imza atması.
SONA GELİNDİ

Sinop'a nükleer santral kurma çalışmaları için Mart ayından bugüne Güney Koreli KEPCO şirketi ile müzakereleri sürdüren Türkiye artık sona geldi. İki ülke karşılıklı nükleer müzakereleri takımlarını belirledi. Ekipler karşılıklı hazırladıkları anlaşma metinlerini birbirlerine sundu.
20 MİLYAR $ KREDİ

Anlaşmalarda bugüne kadar varılan noktaya göre Türkiye'nin kamu payı yer alacak. KEPCO, nükleer için kurulacak şirkette, "Devletin yüzde 60, KEPCO'nun yüzde 40 payı olsun" dedi. KEPCO, 20 milyar doları bulacak santral için gerekli krediyi bulma taahhüdü de verdi. Güney Kore'nin deniz aşırı ülkelerde 60 milyor dolarlık enerji santrali yapması bekleniyor. Teklife göre KEPCO kredinin yüzde 70'ini dışarıdan temin edecek. Kalan yüzde 30 kaynağın yüzde 60'ını kamu, yüzde 40'ını KEPCO sağlayacak. Kredi riskini de taraflar eşit olarak karşılayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.