Çarşamba 06.10.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 06.10.2010

Ekonomide gaza basıldı

Türkiye ekonomisindeki canlanma lojistik sektörünü de hareketlendirdi. Sektörde "fırsat yılı" ilan edilen 2011'e hazırlık yapan firmalar araç filosunu genişletirken, bir yandan da yeni pazarları kovalıyor

Ekonomi denizinde esen kriz fırtınasında birçok gemi su almaya hatta batma noktasına gelirken, Türkiye güneşi ilk gören ülkelerden biri oldu. Bu yılın ilk çeyreğinde yaşanan yüzde 11.7 rekor diyebileceğimiz büyüme, ardından gelen yüzde 10.3'lük ikinci çeyrek büyümesi üretime olduğu kadar ticarete de güven verdi. Bu güveni ilk yaşayan sektörlerin başında ise lojistik geldi. Üretileni müşterisiyle buluşturan lojistik sektöründe yılbaşından bu yana geçen yıla oranla yüzde 12 büyüme kaydedildi. Hatta öyle ki ticari araç satışları geçen yıla göre neredeyse yarı yarıya arttı. Otomotiv Sanayicileri Derneği'nin verilerine göre geçen yılın ocak-ağustos döneminde 205 bin 119 adet ticari araç satılırken, bu yıl bu rakam yüzde 46 arttı ve 298 bin 654'e ulaştı. Yine uluslararası taşımacılık yapan firmalar, filolalarına birbiri ardına yeni TIR'lar eklemeye başladı. Sektör temsilcileri 2010'un son çeyreğine adım atılan şu günlerde bu yılı yükselişte kapatıp, 2011'e yepyeni projelerle girmeyi hedefliyor.

TARİHİ FIRSAT VAR
"Türkiye ekonomisinde yaşanan hızlı büyüme, lojistik sektörüne de yansıyor" diyen Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin, uygulanmakta olan komşularla "sıfır sorun" politikasının lojistik sektörüne hayat verdiğini söyledi. Dinçşahin, Türk lojistik sektörünün bugün, uluslararası taşıma yapan, 46 bin aracıyla Avrupa'nın en büyük filosu olduğunu söyledi. Büyümenin, önümüzdeki yıllarda da periyodik olarak devam edeceğini anlatan Dinçşahin, "Türkiye'nin gerek ekonomisi, gerekse çevresindeki potansiyel, bu büyümeyi zaten zorunlu kılıyor" şeklinde konuştu.
Rakamlarla taşımacılık sektörü
Araç sayısı: 46.000
Yatırım tutarı: 5 milyar euro
İstihdam: 400.000 kişi
Şirket sayısı: 1.630
İhracatın % 43'ü karayolu ile taşınıyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.