Cumartesi 16.10.2010
Son Güncelleme: Cumartesi 16.10.2010

2011'de kemer sıkma değil, refah bütçesi

Hükümet 2011 için kriz değil büyüme bütçesi hazırladı. Gelecek yıl vergiler artmayacak, kamuya 70 bin yeni memur alınacak. İlk kez sözleşmeli personel aile yardımı alacak, Yeşil Kartlılar da özel hastaneye gidebilecek

Türkiye' nin dünyadaki ekonomik krizden büyüyerek çıkması bütçeye de yansıdı. Hükümet bu kez kemer sıkma değil refah bütçesi açıkladı. Buna göre, 2011'de vergiler artmayacak, esnafa destek devam edecek, öğrencilerin yüzü gülecek, 70 bin yeni memur işbaşı yapacak. İlk kez sözleşmeli personel aile yardımı alacak, Yeşil Kartlılar da özel hastaneye gidebilecek. Bütçe açığı yüzde 24 azalacak. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, dün düzenlediği basın toplantısıyla 2011 bütçesini açıkladı. Şimşek'in açıkladığı bütçe verileri ve atılacak sosyal adımlar bu kez "kriz" değil "büyüme" bütçesi hazırlandığını ortaya koydu.
MALİ DENGELER İYİLEŞECEK
Şimşek,"Geçen yıl krizden çıkış bütçe ortaya koymuştuk. Şimdi sürdürülebilir büyümenin devamını sağlayacak, mali dengeleri iyileştirecek bir bütçe hazırladık. Makroekonomik veriler ihtiyatlı ve gerçekçi" dedi. Konuşmasına 2010 yılının ilk 9 ayına ait bütçe hedeflerinin fazlasıyla tuttuğunu belirterek başlayan Şimşek, önümüzdeki yıl bütçe giderlerinin 312.5 milyar lira, bütçe gelirlerinin 279 milyar lira, bütçe açığının 33.5 milyar lira, faiz dışı fazlanın da 14 milyar lira olarak öngörüldüğünü duyurdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.