Çarşamba 20.10.2010 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 20.10.2010 09:51

Patronunuzun yalan söylediğini nasıl anlarsınız?

Şirketlerin üst yöneticilerinin bilançolara ilişkin söyledikleri yalanların, kullandıkları kelimelerden anlaşılabileceği iddia edildi.
ABD'nin Stanford Üniversitesi'nden bilimadamları, ülkedeki binlerce patronun konuşmasını inceledi.
"Telekonferastaki aldatıcı sunumları tespit etme" başlıklı araştırmada, şirket yetkililerinin 2003-2007'de sunduğu bilançolara ilişkin yaklaşık 30 bin telekonferans metni üzerinde çalışan bilimadamları, kelimelerin seçimi, cümle yapısı gibi özelliklerin "yalancıların maskesini düşürdüğünü" belirtti.
Araştırmaya imza atanlardan David Larcker, yalan söyleyen yetkililerin konuşmalarında kısa, öz ve kesin ifadeler yerine "herkes bilir ki..." gibi genel ifadelere yer verdiklerini vurguladı.
Gerçeği söylemekten kaçınan yetkililerin "ben" zamirini kullanmadıklarını ya da "biz"i tercih ettiklerini belirten Larcker, birinci tekil şahıs zamirinin (ben) kullanımının kişinin söylediklerine bağlı olduğunu gösterdiğini, yalancıların "söylediklerinden uzaklaşmaya" çalıştıkları için "ben" kelimesini kullanmaktan kaçındığını ifade etti.
Larcker, "aşırıya" kaçmanın da yalanı ele verebildiğini, yalan söyleyen yetkililerin konuşmalarında "olağanüstü, inanılmaz, muhteşem" gibi sıfatları kullandıklarını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.