Cuma 22.10.2010 00:00
Son Güncelleme: Cuma 22.10.2010 09:48

"Tatlı karlar" kızdırıyor

Yüksek karlar açıklayan bankalar, aldıkları yüksek sayıda tüketici şikayetleri sayısıyla da dikkat çekiyor. Bankalar tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektör durumunda. Tüketiciyi şikayete iten en önemli konu işlem ücretleri ve komisyonlar oldu.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), bankaların dönem k'rlarının, Ağustos sonu itibariyle 14 milyar 956 milyon TL'ye yükseldiğini açıklamıştı. Bankaların hizmet gelirleri 2009'da 10.5 milyar TL'ye, kredilerden aldıkları ücretler ise 3.3 milyar TL'ye yükseldi. Bu yılın ilk 7 ayında bankalar 6.3 milyar TL hizmet geliri, 1.9 milyar TL'ye da ücret ve komisyon parası topladı. Bilançolar incelendiğinde, bankaların elde ettiği bu k'rın büyük çoğunluğunun mevduat sahiplerinden geldiği anlaşıldı.
-VATANDAŞ EN ÇOK BANKALARDAN ŞİKAYETÇİ-

EFT'den bankamatik kullanmaya, havaleden kart parasına kadar aldıkları ücretlerle k'rlarını artıran bankalar karları karşısında aldığı şikayetler konusunda da dikkat çekici rakamlara ulaştı. Tüketici şikayetlerinin değerlendirildiği bir internet sitesindeki platformda ise en çok bankacılık sektöründen ve bankacılık sektöründe de ücretlendirme politikalarından şikayet aldıklarını belirlendi. 1 Ocak 2009-20 Ekim 2010 tarihleri arasında toplam 201 bin 505 kişi çeşitli konularda şikayetçi olurken, bu şikayetlerin en büyük diliminin 40 bine yakın başvuruyla yüzde 19,56'lik oranla bankacılık oluşturuyor. Vatandaşın şikayet ettiği bankacılık işlemlerinden yoğunluk ise hizmet ya da personelinden çok daha fazla ücretler oluyor.
-KREDİ KARTI AİDATI-

Yapılan tüketici analizlerinde, bankalarla ilgili en büyük şikayet alanını bankaların değişik kalemlerde aldığı bankacılık işlem ücretleri oluşturuyor. Tüketicileri en çok kredi kartı yıllık aidatı adı altında alınan meblağlar rahatsız ediyor. Ardından hesap işletim ücretleri sıralamayı takip ediyor. Bu iki kalem bankacılık sektöründeki 23 kalemden oluşan şikayet listesindeki toplam şikayetlerin yüzde 40'nı oluşturuyor. Geriye kalan yüzde 60 oranı 21 kalemdeki şikayet maddeleri oluşturuyor
Listenin zirvesindeki kredi kartı yıllık aidatı yüzde 27.3 dilimi oluşturuyor. Yıllık aidatla ilgili 1,5 yılda 9 bin 305 şikayetçi olurken, şube ve personel şikayetleri ve müşteri hizmetleri şikayetleri gibi kalemler çok düşük oranda kaldı. Şube ve personel şikayetleri sadece yüzde 3.07 oranında olurken müşteri hizmetleri, telefon bankacılığı şikayetleri ise yüzde 4.7 gibi oldukça küçük bir dilimde yer aldı.
Vatandaşın bankalara ilişkin bir şikayet konusu ise hesap işletim ücretleri oldu. Bu konuda yazılan 4 bin 362 şikayette toplama oranı yüzde 12.7 oldu. Bu iki şikayet maddesine bin 275 sayıda ulaşan bankacılık işlem masrafları şikayetleri ve kredi masrafları şikayetleri de eklenince işlem ücretlendirmeleri oranı yüzde 44.9'a kadar çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.