Cumartesi 23.10.2010

Kur savaşları G-20'yi ilk günden gerdi

ABD Hazine Bakanı Geithner'ın kur politikasında kurallar belirlenmesi önerisine Japonya, Rusya ve Almanya karşı çıktı. Kanada ise destek verdi

Dünyanın en büyük yirmi ekonomisini temsil eden G-20 ülkelerinin maliye bakanları ve merkez bankaları başkanı, Güney Kore'nin Gyeongju kentinde alevlenen kur savaşlarını masaya yatırdı. ABD, isteksiz finans liderlerini gelişen piyasaların cari fazlalarını azaltmaları ve para birimlerinin değerlenmesine izin vermeleri için ikna etmeye çalıştı ancak gelişmekte olan ülkeler ve Japonya'nın ABD'nin önerilerini reddetmesiyle toplantı gergin başladı. ABD Hazine Bakanı Timothy Geithner, G-20 maliye bakanlarına hitaben yazdığı mektupta, G-20 ülkelerinin, döviz kuru politikalarını rekabetçi avantaj sağlamakta kullanmaktan kaçınması gerektiğini söyledi.
MANTEGA KATILAMADI

Japonya Maliye Bakanı Yoshihiko Noda ise Geithner'ın cari fazlanın sınırlanması gerektiği görüşünü gerçekçi bulmayarak karşı çıktı. Japonya'nın yanısıra Rusya ve Almanya'nın da ABD'nin önerisine sıcak bakmadığı öğrenildi. Brezilya Maliye Bakanı Guido Mantega ise son aylarda döviz piyasalarına müdahaleye rağmen Brezilya para birimi realin değerlenmeye devam etmesi üzerine Güney Kore'deki toplantıya katılamadı. Mantega, Brezilya'dan yaptığı açıklamada, ülkelerin döviz kuru sorununu çözmesi için eşgüdüm politikasına ihtiyacı olduğunu savundu. Kanada Maliye Bakanı Jim Flaherty ise Geithner'a destek çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.