Giriş Tarihi: 23.10.2010

Siz hiç CEO oldunuz mu?

CEO kavramı çok değil son birkaç yılın dilimize kazandırdığı kavramlardan... "Şirket üst yöneticisi" diye formüle ediyorum ben. Deloitte'nın hafta içinde yaptığı oyun davetinde de bize bu görev layık görülmüştü. 16 kişi içlerinde birer gazetecinin olduğu dört gruba ayrıldık. 4 kişilik takımlar 12 yıl bir lojistik şirketinin CEO'su oldu. Karar verici olarak 3'er yıllık dönemler için belirledikleri stratejilerle şirketi yönetti. Daha önce karar alıcı oldum ama başlangıç sermayesi 250 bin globus (oyun için yaratılan para birimi) olan 100 kişinin çalıştığı bir şirketi yönetmemiştim! Ekip sağlam; Deloitte'tan iki uzman arkadaş (Güneş Süsler ve İlker Özcan) ve Zorlu Grubu'nun İnsan Kaynakları Yöneticisi İbrahim İnceçam ve ben. Öyle simülasyon deyip geçmeyin, lojistik şirketini yönetirken başımıza gelmedik risk kalmadı. Sayayım: İşyeri deposunda hırsızlık, üst yöneticilerin aldığı rüşvet, şirketin uçaklarının ve TIR'larının kazaları, yangın, grev... Çeşitli gelişmişlikte başka ülkelerde alım fırsatları da çıktı önümüze, büyümek için yapmak zorunda vermek zorunda olduğumuz yatırımlar da... Biz CEO'ların (!) önüne gelen her problem için çeşitli çözüm önerileri verildi. Seçeneklerin her biri bir maliyet ve sermayenizden yiyorsunuz. Bu da aldığınız riske göre kazancınızı ve kârlılığınızı etkiliyor. Sonuçta yanlış yatırım kararıyla iflas da edebilirsiniz. Ancak şirketinizin unutmaması gereken 3 önemli kuralı var. Bu kurallar oyun sonunda puanınızı belirliyor. Çalışan ve müşterilerinizin mutluluğu, çevreye saygı ve hissedarlar için kârlılığınız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.