Cumartesi 23.10.2010

Tüketici en çok bankaların yüksek kârından şikâyetçi

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) verilerine göre yılın ilk sekiz ayında 14 milyar 956 milyon TL kâr eden bankalar, tüketicilerin en çok şikâyet ettiği kurumlar oldu. EFT'den bankamatik kullanmaya, havaleden kart parasına kadar aldıkları ücretlerle kârlarını artıran bankaların en çok şikâyet edildiği konular işlem ücretleri ve komisyonlar oldu. 1 Ocak 2009-20 Ekim 2010 tarihleri arasında toplam 201 bin 505 kişi çeşitli konularda şikayetçi olurken, bu şikâyetlerin en büyük diliminin 40 bine yakın başvuruyla yüzde 19.56'lik oranla bankacılık oluşturdu. Tüketicileri en çok kredi kartı yıllık aidatı adı altında alınan meblağlar rahatsız etti. Ardından hesap işletim ücretleri sıralamayı takip etti. Bu iki kalem bankacılık sektöründeki 23 kalemden oluşan şikâyet listesindeki toplam şikayetlerin yüzde 40'ını oluşturdu. Kredi kartı aidatıyla ilgili 1.5 yılda 9 bin 305 şikâyet geldi.

KREDİ KARTI AİDATI RAHATSIZ ETTİ

Tüketicileri en çok kredi kartı yıllık aidatı adı altında alınan meblağlar rahatsız etti. Ardından hesap işletim ücretleri sıralamayı takip etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.