Cumartesi 23.10.2010

Türkiye, Avrupa'nın Çin'i bölgenin Brezilya'sı oldu

İngiliz The Economist dergisi Türkiye'nin canlanan ekonomisiyle Avrupa'nın üretim merkezi olduğunu yazdı

Uluslararası basından Türkiye'ye övgü yağıyor. Ülkenin yatırımcıların gözdesi haline geldiğini yazan Amerikan New York Times gazetesinin ardından İngiliz The Economist dergisi Türkiye özel dosyası yayımladı. Türkiye'nin son on yılda büyük değişim yaşadığını belirten dergi, Türkiye'nin ekonomide "Avrupa'nın Çin'i", dış politikada ise "diplomasi devi, bölgenin Brezilya'sı" haline geldiği yorumunda bulundu. Türkiye'nin yıllarca 'Avrupa'nın hasta adamı' olduğununun hatırlatıldığı makalede "Uzun yıllar enflasyon ve banka krizleri ile boğuşan Türkiye'de bugün enflasyon çok daha düşük seviyelerde. Bankaların durumu iyi. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün en hızlı büyüyen üyesinde imalat ve inşaat en hızlı gelişen sektörler. Mobilya, otomobil, çimento, ayakkabı, televizyon ve DVD oynatıcısı üreten Türkiye, Avrupa'nın Çin'i oldu" denildi.
YENİ BİR DIŞ ÇAPA LAZIM

Dosyadaki bir makalede "Türkiye, Batı'ya sırtını mı dönüyor" sorusuna "Hayır ama Avrupa ve ABD başarısını kabullenmezse dönebilir" yanıtı verildi. "Uluslararası Para Fonu ve AB yoksa ne olur?" sorusu da şöyle yanıtlandı: "Türkiye'nin tecrübesi, ülkenin tehlikeli sulara sürüklenmemesi için sağlam dış çapalara ihtiyacı olduğunu gösteriyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.