Pazar 24.10.2010
Son Güncelleme: Pazar 24.10.2010

THY, Kanada seferlerini ikiye katlayacak

Kanada ile serbest ticarete yeşil ışık yakılırken, THY de seferlerini yediye çıkarmak için lobiye başladı

Türkiye,dünyadaki 10'uncu büyük ekonomiye sahip olan Kanada ile ticari ilişkilerde yeni bir sayfa açıyor. Serbest ticaret anlaşması ve çifte vergilendirmenin önlenmesi anlaşması için düğmeye basıldı. Geçen yıldan bu yana Toronto'dan Türkiye'ye haftada 3 sefer yapmaya başlayan Türk Hava Yolları (THY) uçuşları 7'ye çıkarmak için kolları sıvadı. Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı (TİM) ve THY Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Büyükekşi, Kanada ve Türkiye arasında turizm ve ticaretin artması için Toronto ve Montreal'den Türkiye'ye haftada 3 kez düzenlenen seferlerin her gün olmasını talep ettiklerini söyledi. Büyükekşi, "Türkiye, ihracatta büyük adım atarken, Kuzey Amerika'da maalesef atılım yapamadı. Yatırım olanakları ve turizm açısından uçak seferlerinin önemli bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Kanadalı dostlarımızı daha fazla yatırım yapmaya davet ediyoruz" dedi. Türkiye, 2009'da Kanada'ya 338 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Aynı dönemde Kanada'nın Türk ticaretinden aldığı pay binde 3 oldu. Bu yılın ilk 8 ayında bu ülkeye ihracat yüzde 3 artarken, ithalat artışı da yüzde 8. Sigorta ve navlun maliyetlerinde önemli avantajlar yapmak için lojistik merkezler kurulması planlanıyor. Türkiye'de 173 Kanada firması bulunuyor. Son 6 yılda bu firmalar Türkiye'ye 287 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.