Son Güncelleme: Pazar 31.10.2010 11:22
Yüzükte İtalya-Türkiye işbirliği
Kadın ve erkek üzerine altın takıda dünyaya üretim yapan İtalyan markası Fabrica Industriale Brevetti Orafi (FIBO), tasarımcı Zeynep Öngay'la işbirliğine gitti.
Üniversite eğitimini Milano'da Nuova Accademia di Belle Arte'de moda tasarım bölümünde tamamlayan ve Türkiye'ye döndükten sonra Roberto Bravo ve Altınbaş firmalarında kreatif direktör olarak görev alan Zeynep Öngay, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, artık kendi butik şirketini kurmak istediği bir zamanda, FIBO'nun Başkanı Daniele Mantuano'nun Türkiye'de pazara girmek ve Türkiye ile ilgili bir şey yapmak istediğini, böylece ortaklık yapmaya karar verdiklerini anlattı.
Türkiye'nin büyüyen, gelişen, hevesli bir pazar olduğunu ve mücevhere para harcamayı sevdiğini dile getiren Öngay, Zeynep Öngay per FIBO marka yüzüklerin Damas mağazalarında satılacağını, İstanbul'daki ofiste de kişiye özel mücevher, takı çalışmaları yapacaklarını belirterek, ''Bilezik, küpe, taç, hal hal olabilir. Sınır yok, istenen her şeyi yapabiliriz'' dedi.
Öngay, İtalya'da üretim yapmanın, İtalyan bir ortağa sahip olmanın kendisine güç ve değer kattığını vurgulayarak, ''Türkiye ilginç bir pazar yabancılar için. Avrupa'da bizdeki kadar sıcak para yok. Avrupalı büyük markaların yatırım yapmak hoşuna gidiyor çünkü bizde sıcak para var ve insanlar harcamaya eğilimli. Büyüyen bir pazarız'' şeklinde konuştu.
Türkiye'nin mücevherde öne çıkması için ''daha zamanı olduğunu'' kaydeden Öngay, yaptıkları işbirliğinin bu anlamda ilk olduğunu belirterek, ''Belki biz, başka firmalara yol açarız'' dedi.
''ŞİRKETLERİN EVRİMLEŞMESİ, PAZARIN DEĞİŞMESİYLE DOĞRU ORANTILI''
Daniele Mantuano da, İtalya ve Türkiye'deki kadınların ortak bir yönünü ''güzel olan şeylere sahip olma'' şeklinde açıklayarak, Türkiye'nin lükse para harcamayı seven bir pazar olduğunu ve bu alanda Çin'den sonra ikinci sırada geldiğini belirterek, ''Son birkaç yıldır lüks tüketiminde Türkiye'nin dünya pazarındaki payı artıyor. Bunun böyle devam edeceğini düşünüyorum'' dedi.
Şu anda piyasada mücevher alanında Türkiye'den çok fazla tasarımcı bulunmadığını kaydeden Mantuano, İtalya'da birçok mücevher markası olduğuna ve bunları besleyecek tasarım gücünü yetiştiren çok iyi okulları bulunduğuna işaret etti.
Mantuano, Türkiye'de sektörün gelişmesinin, şirketlerin yanı sıra pazarla da ilgili olduğuna işaret ederek, ''Şirketlerin evrimleşmesi, pazarın değişmesiyle doğru orantılı. Talep edilecek ki, şirketler de onu üretecek. Pazar değişmeden firmalar da değişmez'' şeklinde konuştu.
Türkiye'nin pazar olarak istikrara kavuştuğunu dile getiren Mantuano, Türkiye'nin yabancılar için cazip bir hale geldiğini ve Türkiye'ye pek çok İtalyan markasının gelebileceğini öngördü.
EN SON HABERLER
- 1 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 2 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 3 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 4 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 5 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza
- 6 EMEKLİYE ZAM 2024 SON DAKİKA: SSK, Bağ-Kur kök maaş hesabı değişti! En düşük emekli maaşı için en güçlü formül
- 7 Türkiye uluslararası yatırımcının odağında
- 8 En çok satan arabalar belli oldu! 3 marka hiç satış yapamadı
- 9 Hava yolu yolcu trafiği rekor tazeledi
- 10 TÜİK açıkladı! İşte nisan ayında en fazla getiri sağlayan yatırım aracı: Yüzde 3,59 ile...