Cuma 05.11.2010
Son Güncelleme: Cuma 05.11.2010

H&M'nin CEO'suyla özel röportaj

Türk kadınlarının yıllarca yurtdışı ziyaretlerindeki ilk durağı olan İsveçli hızlı moda devi H&M nihayet Türkiye'de. Küresel krizde bile yılda % 15 büyüyen H&M CEO'su Persson, Türkiye'de tek röportajını yaptığı SABAH'a "Bu ülkenin ekonomisi muazzam. Gelmek zorundaydık" dedi

Türkiye pazarına girişi yıllardır yılan hikâyesine dönen İsveçli Hennes&Mauritz (H&M) ilk mağazasını sonunda açtı. Bayrampaşa'daki Forum İstanbul Alışveriş Merkezi'nde bin 500 metrekare alanda mağaza açan H&M, Türkiye'ye, yerel distribütör olmaksızın kendi operasyonu ile geldi. İsveç kökenli H&M, özellikle ucuz fiyat politikasıyla tanınıyor. Markanın Türkiye pazarına girişi ile hazır giyim sektöründe de bir hareketlilik yaşanması bekleniyor. Sadece SABAH gazetesine konuşan H&M CEO'su Karl-Johan Persson "Türkiye büyük, genç ve moda bilinci olan nüfusa sahip farklı bir pazar. Gelecekte büyüme adına büyük potansiyel vaat ediyor. Şimdi Türkiye'de müşterilerimize moda ve kaliteyi en iyi fiyata sunmak için sabırsızlanıyoruz" dedi. Türk markalarına övgüler yağdıran Persson; "Türkiye moda bilinci yüksek, geniş genç nüfusuyla ilginç bir pazar. Muazzam bir büyüme potansiyeli var. Önemli bir pazar olduğundan kendimiz girdik, franchise'a burayı bırakamazdık" diye konuştu. 18 milyar dolar cirosu ile dünyanın en büyük perakendecilerinden H&M'nin CEO'su Persson, 64 yıllık bir markanın ilkesini "Moda ve kaliteyi en iyi fiyatta müşterilerine sunmak" olarak açıkladı.
TÜRKİYE'DE POTANSİYEL BÜYÜK

Heyecanla beklenen ilk mağaza sonunda açıldı. Daha önce açılması planlanırken, sizi geciktiren sebepler nelerdir?
Türkiye'de ilk mağazamızı açmaktan çok mutluyuz. Türkiye moda bilinci yüksek, geniş genç nüfusuyla ilginç bir pazar. Kesinlikle büyümek için büyük bir potansiyel görüyoruz. Her zaman girebileceğimiz yeni pazar arayışındayız ve şimdi İstanbul bizim için iyi bir fırsat. Gecikme olarak düşünmüyoruz. Bizim için en önemli şey kaliteli bir şekilde gelmek. Senede yüzde 15'lik bir büyüme şekliyle genişliyoruz.
Türkiye, rakipleriniz açısından sizi tedirgin eden bir pazar mı?
Türkiye güçlü lokal markaları ile çok ilginç bir pazar. Harika moda perakendecileriniz ve yüksek moda markalarınız var. Ve daha da önemlisi genç, moda bilinci yüksek kitle. Rakiplerimize yakın olmayı avantaj sayarız.
Türkiye'deki büyüme potansiyeliniz ne yönde?
Türkiye'de muazzam bir büyüme potansiyeli görüyoruz ama şu anda kaç tane mağaza açmayı planladığımızı açıklamak için çok erken. Şu anda 4 mağazamız olacak. Forum İstanbul, İstinye Park, Safir, Marmara Forum'da... Başka şehirlerde de mağaza açmak için araştırma yapıyoruz.
Fiyat politikanız nasıl olacak? En büyük Avrupa üretim ofisiniz Türkiye. Yüzde kaç ürünleriniz TC'de üretiliyor?
H&M tüm dünyada aynıdır. Aynı koleksiyonu yüzde 80 bütün pazarlara taşırız. Kalan yüzde 20 ise iklime bağlı farklı ihtiyaçları karşılayan ürünler. Türkiye'de de aynısı olacak. Ancak bir-iki gün sapmalar olabilir.
Türkiye'deki rakipleriniz açısından sizi tedirgin eden bir pazar mı?
Böyle bir şey söz konusu değil. Türk pazarındaki bütün tekstil firmalarına karşı çok büyük saygımız var. Açıldıktan sonra gelişmelere bakıp ona göre karar vereceğiz.

PERSSON AİLESİ % 37'SİNE SAHİP

H&M ilk kadın mağazası Erling Persson tarafından 1947'de İsveççe onun (kadın için) anlamına gelen Hennes olarak açıldı. Daha sonra avcılık ve erkek kıyafetleri satan Mauritz Widforss'u satın aldı. H&M'nin şimdiki Yönetim Kurulu Başkanı, milyarder kurucusu Erling Persson'un oğlu Stefan Persson. H&M'nin yüzde 37'sine sahip olan aile şirketi kontrol ediyor. H&M'nin binlerce hissedarı bulunuyor. Büyük hissedarlardan biri de İsveç Kilisesi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.