Giriş Tarihi: 7.11.2010 11:16 Son Güncelleme: 7.11.2010 11:17

Milli içki rakı, dünya pazarında

Türkiye'nin en büyük rakı ve içki üretim fabrikalarına sahip olan ve yaklaşık 50 ülkeye, 25 milyon doları aşan ihracat yapan Mey İçki Sanayi Ticaret A.Ş, milli içki rakının ihracatını Çin ve Rusya pazarı ile büyütmeyi hedefliyor.

Mey İçki Sanayi, Tekel'den devraldığı Yeni Rakı, Altınbaş, Kulüp Rakısı ve Tekirdağ Rakısı'nın yanı sıra Yeni Rakı Yeni Seri, Tekirdağ Rakısı Trakya Serisi, Tekirdağ Rakısı Altın Seri, İzmir Rakı, İzmir Yaş Üzüm Rakısı, Yekta Rakı, Birader Rakı ve Kadim olmak üzere 12 çeşit rakı üretiyor.
Günümüzde aralarında Avrupa ülkeleri ile Türk Cumhuriyetlerinin de yer aldığı 50 ülkeye, yaklaşık 4 milyon litre ihracat yapan Mey İçki Sanayi, Avrupa'da yakaladığı pazar payını, Asya'ya, Çin ve Rusya ile yaymayı planlıyor.
Çin'de bulunan 200 milyon kişilik üst gelir grubuna ulaşabilmeyi hedefleyen Mey İçki Sanayi olarak 2010 yılı sonuna kadar Çin'de bir dizi büyük etkinlik yaparak, rakı ihracatını Çin pazarı ile büyütmek istiyor.
Mey İçki Sanayi Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Galip Yorgancıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yürüttükleri çalışmalar sonucunda Çin'de gece hayatında büyük potansiyel olduğunu tespit ettiklerini ve Yeni Rakı'nın Asya'da genişleme stratejisi için ilk ayak olarak Çin'e yatırım yapmayı uygun gördüklerini söyledi.
Bu hedef doğrultusunda, Çinlilerin damak tadına uygun ve gece kulüplerinde en çok tüketilen kokteylleri araştırarak Yeni Rakı'yı, mojito, karpuzlu ve şampanyalı kokteyller ile de sunduklarını belirten Yorgancıoğlu, ''Haziran ayında Çin'de gerçekleştirdiğimiz lansmana çoğu Çinli iş adamı olmak üzere 1200 kişi katıldı. Hedefimiz, Çin'de bulunan 200 milyon kişilik üst gelir grubuna ulaşmak. Mey İçki olarak 2010 yılı sonuna kadar Çin'de bir dizi büyük etkinlik yapmayı ve rakı ihracatını Çin pazarı ile büyütmeyi planlıyoruz'' dedi.
''RAKI, AVRUPA'NIN HER YERİNDE TANINAN BİR MARKA''
Yeni Rakı'nın 5 yıl gibi bir süreçte Avrupa'nın her yerinde tanınan bir marka olmasını hedeflediklerini ve bu hedefe ulaştıklarını anlatan Yorgancıoğlu, bu hedeften sonra kendileri için en önemli ve öncelikli pazarın Rusya olduğunu kaydetti.
''2011 yılında Rusya pazarı ile ilgili çalışmalarımızı çok daha fazla duyacaksınız. Biz, dünya kültürüne açık olan herkesi hedef kitlemiz olarak görüyoruz'' diyen Yorgancıoğlu, özellikle milli içkimiz olan rakıyı dünyaya tanıtmak için yerel pazarlama aktiviteleri yaptıklarını, her ülkenin kendine özgü kültürüne özel çalışmalar ve etkinlikler ile tüketicilere ulaşmaya çalıştıklarını dile getirdi.
Yabancıların dikkatini Türk milli içkisi rakıya çekmek için çeşitli faaliyetler yürüttüklerini belirten Yorgancıoğlu, ''Restoran ve barlarda Yeni Rakı tadımları yaparken, marketlerde ve bakkallarda rafta da tüketicinin dikkatini çekecek piknik bardağı, iskambil kağıdı gibi bir çok promosyon paketi dağıtıyoruz. 2011'e girerken yurt dışında yılbaşı hediyemiz tavla olacak. Amerika'da internet üzerinden 41 eyalette adrese teslim satış yapıyoruz ve ayrıca restoranlarda Türk Geceleri ve New York'ta Hudson Nehri'nde boğaz havası yaratıp Yeni Rakı ile tekne turları düzenliyoruz'' diye konuştu.
İHRACAT YAPILAN ÜLKELER
Dünyanın dört bir yanına ihracat yaptıklarını anlatan Yorgancıoğlu, şunları kaydetti:

''Tekel zamanında ihracat hacmi 1,4 milyon litre iken Mey İçki günümüzde yaklaşık 4 milyon litre ihracat yapmaktadır. 2004 yılında Mey İçki ürünleri 20 ülkeye ihraç edilirken günümüzde ABD, Kanada, Belize, Rusya, Belarus, Çin, Türk Cumhuriyetleri, Makedonya, Bosna, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, Sudan, Yemen, Katar, Japonya, Suriye ve Irak ile birlikte çok sayıda Avrupa ülkesi dahil olmak üzere yaklaşık 50 ülkeye ihraç edilmektedir. Bugünkü değerin 25 milyon doları aştığını söyleyebiliriz.
Tekel döneminde ihracat yapılan ülkeler Avustralya, Avusturya, Azerbaycan, Bulgaristan, Belçika, Kanada, Danimarka, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Lüksemburg, Hollanda, Norveç, İsviçre, İsveç, ABD ve Kıbrıs'tı.
Mey İçki olarak Estonya, Finlandiya, İzlanda, İrlanda, Litvanya, Latvia, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Afganistan, Bahreyn, Belize, Belarus, Bosna Hersek, Çek Cumhuriyeti, Çin, Gürcistan, Yunanistan, Macaristan, Endonezya, İsrail, Irak, Lübnan, Kazakistan, Kırgızistan, Makedonya, Malta, Polonya, Romanya, Kuzey Kore, İspanya, Sudan, Suriye, Katar, Tayvan, Türkmenistan ve Yemen'i de ihracat yapılan ülkeler içine dahil ettik. Sırada ise Çin ve Rusya pazarı var.''
Geçen yıl Rusya pazarını ne kadar arzuladıklarını kamuoyu ile paylaştıklarını belirten Yorgancıoğlu, Yeni Rakı'nın 5 yıl gibi bir süreçte Avrupa'nın her yerinde tanınan bir marka olması hedeflerinden sonra kendileri için en önemli ve öncelikli pazarın Rusya olduğunu, 2011 yılında Rusya pazarı ile ilgili çalışmalarına devam edeceklerini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.