Pazar 14.11.2010

Yabancı fonlar KOBİ'lerin peşine düştü

Girişim sermayesi fonları Türkiye'de ibreyi KOBİ'lere çevirdi. Satın alma ve birleşmeler kapıda

Türk şirketlerine yabancı ilgisi günden güne artıyor. 40'a yakın private equity (girişim sermayesi) fonu KOBİ'lerimizin peşine düştü. 'Çöpçatanlık' yapan şirketlere göre evlilik yapmanın tam zamanı. Para Dergisi'nin bu haftaki kapak haberine göre yabancı yatırımcıların ve fonların 2004-2008 yılları arasında yoğun ilgi gösterdiği Türk şirketleri yeniden gözde. Daha önce büyük ölçekli şirketlere olan ilgi Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler'e (KOBİ) yönelmiş durumda. Çöpçatan firmalara göre, KOBİ'lerin kısmetin ayağına gelmesini beklemesi doğru değil. Kendilerini geleceğe taşıyacak uygun bir aday bulmak istiyorlarsa mutlaka ciddi bir ön hazırlık yapmaları gerekiyor.

YETİŞEN ALACAK!

Para Dergisi'nde yer alan bir diğer haber ise elektrik ihaleleriyle ilgili. Elektrik dağıtımında son ihale bayram sonrası yapılacak. İstanbul Anadolu Yakası, Toroslar ve Akdeniz Elektrik Dağıtım şirketleri 24 Kasım'da özel sektöre devredilecek.
ÜÇ YENİ YATIRIM
İshak Alaton, Emin Sazak ve Süleyman Orakçıoğlu, kurdukları yeni şirketlerle yeni yatırım sinyali verdiler. Dergide yer alan habere göre Alaton sağlıkta, Sazak hayvancılıkta, Orakçıoğlu ise hazır giyimde yatırım yapacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.