Pazar 14.11.2010

Yılmaz'ın son kararı kuşkulu

WSJ, Merkez Bankası'nın gecelik borçlanma faizinde indirim yaptıktan sonra zorunlu karşılık oranlarını artırma stratejisinin başarısı konusunda kuşku duyulduğunu yazdı

Merkez Bankası'nın, gecelik borçlanma faizinde büyük bir indirim yaptıktan bir gün sonra zorunlu karşılık oranlarını artırması ABD'nin önde gelen finans gazetesi Wall Street Journal'da (WSJ) yankı buldu. Merkez Bankası Durmuş Yılmaz'ın aldığı kararı boks terimleri kullanarak değerlendiren WSJ, 'manevra'yı, sıcak para ve kredi patlamasını 'direkt vuruşta ikinci darbe' olarak nitelerken, adımların başarısı konusunda kuşkuların bulunduğunu yazdı. WSJ, "Merkez Bankası cuma günü gecelik borçlanma faizlerinde büyük bir indirime gittikten bir gün sonra Türk parası zorunlu karşılık oranlarını yükselterek sıcak parayı caydırmaya ve kredi patlamasını yavaşlatmayı amaçlayan bir direkt vuruştaki ikinci darbe indirdi" yorumunu yaptı.

KESKİN HAREKET TARTIŞMAYA AÇIK

Bazı analistlerin, Merkez Bankası'nın 'manevralar'ının sıcak havayı caydırmakta başarısı konusunda kuşku duyduğunu belirten WSJ, "Citigroup, araştırma notunda bu adımın, yabancı yatırımcıların kısa vadedeki Türk devlet tahvilleri almasını veya başka piyasalara yönelmek üzere ayrılmasını tetikleyebileceğini söyledi. Citibank'a göre bankanın keskin hareketinin etkinliği tartışmaya açık" diye yazdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.