Giriş Tarihi: 15.11.2010

Ekonomiyi parlatacak formül onda

28 milyar dolarlık bir güce ulaşan markaların toplandığı Birleşmiş Markalar Derneği'nin Başkanı Yılmaz Yılmaz markalı ekonomiyle Türkiye'nin sıçrayacağını söylüyor BMD, hem üretip hem de yüksek katma değerli markalarıyla büyük ihracat yapan en başarılı örnek İtalya'nın fotoğrafını çekmek için belgesel hazırlayacak!

Son zamanlarda yıldızı parlayan bir dernek var. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Şaka değil tam 28 milyar dolarlık büyüklüğü temsil ediyorlar. Her ne kadar Türkiye'nin moda markaları ön plandaymış gibi görünse de derneğin üyeleri arasında Turkcell ve Avea gibi GSM şirketleri de bulunuyor ve markaların gücü her geçen gün büyüyor. İşte bu dernek son olarak isminden yaptığı sosyal sorumluluk projesiyle söz ettirdi. Bir kere son derece hızlı davrandılar. Türkiye'nin üşüyen 100 bin çocuğunu tepeden tırnağa giydirme projesini bir masa etrafında konuştukları gün, üyelerden destek istemelerine bile gerek kalmadan yönetim kurulu tarafından 100 bin çocuğun kışlık kıyafeti tamamlandı ve birkaç ay içinde Türkiye'nin güzel çocukları isimlerine özel hazırlanan paketlere kavuştu. İşte bu derneği Koton markasıyla başarı hikâyesi yazan Yılmaz Yılmaz yönetiyor. Milyar dolarlık ciroları temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği'nin önemli yol haritasını ve planları için Yılmaz'ı İşte Hayat'a konuk aldım.
BMD ne zaman kuruldu?
BMD, 2000 krizinden sonra kurulan bir dernek. O dönemde kiraların kriz nedeniyle perakendecilere ağır gelmesi ve bir nevi alışveriş merkezlerine karşı perakendecilerin güç birliği yapması için kuruldu.
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği'ni çok takip ederdim eskiden. Şöyle bir gözlemim var. Sanki sizin derneğiniz öne çıkıyor. Bunun sebebi markalar mı? Sizi TGSD'den ayıran özellikler neler?
Onlar sanayici. Biz moda perakendesi ya da diğer perakende olarak adlandırıyoruz kendimizi. Koleksiyon yapan, bunu ürettiren ve son tüketiciyle paylaşan bir iş yapıyoruz. TGSD neden bunu yapmadı? Onun işlevi değildi çünkü. Ama bir dönem çok önemli işler yaptı. Güçlü bir dernek. Fakat Türkiye'de bir dönüşüm yaşanıyor. Üretmekten satmaya, perakendeye hatta ürettirmeye doğru geçiyor. Biz aslında birden bire öne çıkmadık. Bu süreç bizi öne çıkarıyor. 28 milyar dolarlık gücü temsil ediyoruz. Şu anda 160 üyemiz ve onların da 500'e yakın markası var. İçlerinde Turkcell, Avea gibi büyük cirolu markalar da var.
Siz de kabul ediyorsunuz yani derneğin öne çıktığını...
Farkındayım. Ama bu durduk yerde olmuyor. Türkiye'deki derneklerin belki de yaptığı en büyük sosyal sorumluluk projesini biz gerçekleştiriyoruz. Bu kış üşüyeceğini bildiğimiz 100 bin çocuğu tepeden tırnağa giydirmek 4.5 ayımızı aldı. Ulaştırmak ise sadece 1.5 ay.
Türkiye'nin markalı ekonomiye geçtiğini söylüyorsunuz ve bununla ilgili bir rapor hazırladığınızı biliyorum. Biraz detay verebilir misiniz?
Hazırlıklarını yaptığımız Türkiye'nin markalı ekonomiye dönüşüyle ilgili bir rapor. Ekonomi hayatına bu jargonu kazandırmak istiyoruz. Bunun en güzel örneği de İtalya. Bizim sektörden örnek verirsem İtalya'da yaklaşık 55 milyar dolarlık bir ihracat var. Ülkenin kişi başına milli geliri de herhalde 25-30 bin euro arasında. Bizim yaklaşık 4 katımız kadar milli gelirleri var ama buna rağmen hâlâ tekstil ihracatları bizim üç katımız. Bunu nasıl yapıyor diye baktığımızda, her şey meydanda. Bir taraftan yurtdışını, Türkiye'yi ve mesela Uzakdoğu'yu üretici olarak kullanıyor, diğer taraftan İtalya'da üretim var ve hatta Floransa'da İtalya'nın göbeğinde Çin gettosu var. Üretim yapılıyor. Ama diğer taraftan da tüm ürettiği ürünleri kendi markalarının şemsiyesi altında çok daha yüksek katma değerle dünyaya sunuyorlar. İtalya'da bu konuyu araştırıp, bir de kısa bir belgesel yaptıracağız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.