Ekonomiyi parlatacak formül onda
28 milyar dolarlık bir güce ulaşan markaların toplandığı Birleşmiş Markalar Derneği'nin Başkanı Yılmaz Yılmaz markalı ekonomiyle Türkiye'nin sıçrayacağını söylüyor BMD, hem üretip hem de yüksek katma değerli markalarıyla büyük ihracat yapan en başarılı örnek İtalya'nın fotoğrafını çekmek için belgesel hazırlayacak!
BMD, 2000 krizinden sonra kurulan bir dernek. O dönemde kiraların kriz nedeniyle perakendecilere ağır gelmesi ve bir nevi alışveriş merkezlerine karşı perakendecilerin güç birliği yapması için kuruldu.
Onlar sanayici. Biz moda perakendesi ya da diğer perakende olarak adlandırıyoruz kendimizi. Koleksiyon yapan, bunu ürettiren ve son tüketiciyle paylaşan bir iş yapıyoruz. TGSD neden bunu yapmadı? Onun işlevi değildi çünkü. Ama bir dönem çok önemli işler yaptı. Güçlü bir dernek. Fakat Türkiye'de bir dönüşüm yaşanıyor. Üretmekten satmaya, perakendeye hatta ürettirmeye doğru geçiyor. Biz aslında birden bire öne çıkmadık. Bu süreç bizi öne çıkarıyor. 28 milyar dolarlık gücü temsil ediyoruz. Şu anda 160 üyemiz ve onların da 500'e yakın markası var. İçlerinde Turkcell, Avea gibi büyük cirolu markalar da var.
Farkındayım. Ama bu durduk yerde olmuyor. Türkiye'deki derneklerin belki de yaptığı en büyük sosyal sorumluluk projesini biz gerçekleştiriyoruz. Bu kış üşüyeceğini bildiğimiz 100 bin çocuğu tepeden tırnağa giydirmek 4.5 ayımızı aldı. Ulaştırmak ise sadece 1.5 ay.
Hazırlıklarını yaptığımız Türkiye'nin markalı ekonomiye dönüşüyle ilgili bir rapor. Ekonomi hayatına bu jargonu kazandırmak istiyoruz. Bunun en güzel örneği de İtalya. Bizim sektörden örnek verirsem İtalya'da yaklaşık 55 milyar dolarlık bir ihracat var. Ülkenin kişi başına milli geliri de herhalde 25-30 bin euro arasında. Bizim yaklaşık 4 katımız kadar milli gelirleri var ama buna rağmen hâlâ tekstil ihracatları bizim üç katımız. Bunu nasıl yapıyor diye baktığımızda, her şey meydanda. Bir taraftan yurtdışını, Türkiye'yi ve mesela Uzakdoğu'yu üretici olarak kullanıyor, diğer taraftan İtalya'da üretim var ve hatta Floransa'da İtalya'nın göbeğinde Çin gettosu var. Üretim yapılıyor. Ama diğer taraftan da tüm ürettiği ürünleri kendi markalarının şemsiyesi altında çok daha yüksek katma değerle dünyaya sunuyorlar. İtalya'da bu konuyu araştırıp, bir de kısa bir belgesel yaptıracağız.
EN SON HABERLER
- 1 Sosyal medyadan "vergi ihbarı" dönemi! Bakan Şimşek detayları duyurdu
- 2 KKM ve döviz için yeni adımlar! Merkez Bankası faiz kararı sonrası duyurdu
- 3 AB üyesi açıkladı! Türkiye ile ticaret hacmi 200 milyar avronun üstüne çıktı
- 4 Bakan Uraloğlu: Kalkınma Yolu’nun merkezinde olan bir ülkeyiz
- 5 Bakan Şimşek: Biz asla sıcak paraya güvenmeyiz
- 6 Bakan Kacır: Etki yatırımcılığı uygulamalarını yaygınlaştıracağız
- 7 Yatırımcıların tercihi 'TL' olacak! Bakan Mehmet Şimşek: Reel kur oranları lehimize dönecek
- 8 Merkez Bankası faiz kararını açıkladı
- 9 TCMB iki TL depo alım ihalesi açtı
- 10 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Yapay zeka çalışma hayatını derinden etkileyecek