Giriş Tarihi: 19.11.2010

Yunanistan kemeri biraz daha sıkıyor

Yunan basını, hükümetin, bütçe açığını azaltabilmek amacıyla 2011 yılı içinde yeni ekonomik önlem kararları almasının beklendiğini kaydetti. Yunan Medyası, Maliye Bakanı Yorgos Papakonsantinu'nun, AB'ye, 2011 yılı açığının azaltılması ve kredi yardımı içerikli memorandumda belirtilen düzeye indirilmesi amacıyla gerekli bütün önlemlerin alınacağına dair güvence verdiği değerlendirmesinde bulundu.

4 MİLYAR EURO GEREKLİ

Haberlerde, 2011 yılı için 4 milyar euro tutarında açığı kapatacak yeni önlemlere gereksinim duyulduğu belirtilirken, Yunan hükümetinin, alınacak önlemlerde harcamaların kısıtlanmasına odaklanılacağı, maaş ve emekli maaşı kesintileri, vergi artışı ile kamu sektöründe işten çıkarmaların söz konusu olmadığı mesajını verdiği kaydedildi. Öte yandan, Eurogroup Başkanı Jean Claude Junker'in son altı ayda Yunanistan'da önemli bir ilerleme kaydedildiğini vurgulayarak, memnuniyetini dile getirdiğine dikkat çekilen haberlerde, buna rağmen Junker'in, harcamaların kısılması ve yapısal değişikliklerin gerekli olduğunu vurguladığı belirtildi. Medya, Yunanistan'ın bütçe açığını kapatmasına ilişkin hedeflerine ulaşamaması durumunda kredi taksitlerinin askıya alınabileceğine dair ilk tehditlerin Avusturya ve Almanya'dan geldiğini kaydederken, Almanya Maliye Bakanı Wolfgang Seuble'nin, "Yunanistan, kendisine verilen desteğin Eurogroup için tek yol olmadığını unutmamalıdır" ifadesini kullandığına dikkati çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.