Cumartesi 20.11.2010

Komşuda her şeye zam

Yunan hükümeti, devlet bütçesindeki açığı kapatmak için 2011'de gıdadan akaryakıta, tavernadan suya kadar zam yaptı

Yunan Ekonomi Bakanı Yorgos Papakonstantinou, 2011 bütçesi uyarınca Yunan halkının en çok tükettiği gıda, akaryakıt, sigara, alkol, kahve, taverna, elektrik ve su fiyatlarındaki KDV'nin yüzde 11'den yüzde 13 ve 14'lere çıkarılacağını açıkladı.

100 MİLYON EURO TASARRUF
İşçi ve memurlar ilk tepkilerini 15 Aralık'ta genel grev eylemi yapılacağını ilan etmekle gösterdiler. Muhalefet partileri ise 2011 bütçesinin içerdiklerini "dar gelirlilerin ölüm fermanı" olarak tanımladı. Devlet memurları ve kamu sektörü çalışanları arasında bir panik havası hakim. Papakonstantinou, bütçeye göre kamuda sözleşmeli 10 bin kişinin sözleşmelerinin yenilenmeyeceğini de açıkladı. Bu kararla 100 milyon euro tasarruf edilmesi bekleniyor. Özelleştirmelerden ise 800 milyon euro bekleniyor.
Hükümet savunma bütçesini de tırpanlıyor
Bütçenin en çok kan kaybettiği savunma ve sağlık gibi alanlarda bugüne kadar yapılan dev harcamalar denetim altına alınarak asgariye indiriliyor. Bu çerçevede devlet harcamalarının 2011'de asgariye indirilmesine karar verildi. Ülkede 100'e yakın gümrük dairesi 'lüzumsuz' oldukları gerekçesiyle kapatıldı. Vergi kaçakçılığını önlemek amacıyla vergi sisteminde yapılacak değişikliklerden sağlanacak gelire ise büyük önem veriliyor. Yunan hükümetinin hedefi, milli gelire oranı yüzde 9.4 olan açığı yüzde 7.4'e düşürmek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.