Pazar 21.11.2010

Perakendeyi bayramda Anadolu kurtardı

9 günlük Kurban Bayramı tatili ile boşalan büyük şehirlerde mağaza ciroları da düştü. Yurtdışına gitmeyen Anadolu halkı bayram alışverişleriyle markalara nefes aldırdı

Türk Lirası'nın dolar ve euro karşısında değer kazananmasıyla 9 günlük bayram tatilini özellikle yurtdışında geçirmeyi tercih eden ve 'kalburüstü' olarak tabir edilen yani para harcayan kesim alışverişi de yurtdışına bırakınca perakende zora girdi. Markaları sevindiren haber Anadolu'dan geldi. Yurtdışına gitmeyip tatilini yurtiçinde geçiren Anadolu halkı bayram alışverişlerini de yurtiçinde yapınca firma sahipleri rahat bir nefes aldı. Yurtdışı tatile gidenlerin boşalttığı büyükşehirleri de dolduran Anadolu halkı hareketi artırdı. Anadolu'da mağaza sayısı yüksek olan markalar ise bu hareketten en çok fayda gören taraf oldu. Erkek giyim markası Kiğılı'nın sahibi Abdullah Kiğılı bir önceki Kurban Bayramı'na göre satışları yüzde 30 oranında artırdıklarını söyledi. Anadolu'daki satışların yüksek olduğunu dile getiren Kiğılı, "Keyfimiz yerinde" dedi.

9 GÜNLÜK TATİL ÜZDÜ

Pierre Cardin, US Polo, Cacharel markalarını bünyesinde bulunduran Aydınlı Grup'un Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Said Kavurmacı ise, harcama yapan kesimin tatilini yurtdışında geçirmeyi tercih ettiğini durum böyle olunca da bayram alışverişlerinin yavaşladığını söyledi. Kavurmacı, "Satışlarımız yüzde 20 oranında arttı ama 9 gün gibi uzun bir tatil olmasaydı artış 10 puan daha yüksek olabilirdi" dedi. İpekyol, Machka, Twist markalarını bünyesinden bulunduran Ayaydın Miroglio Grubu ortaklarından Yalçın Ayaydın ise, "Bizi Anadolu kurtardı" dedi. 9 günlük tatilden ciddi darbe almadıklarını belirten Ayaydın, "Eksiye düşmediysek bunda Anadolu satışlarının etkisi büyük" dedi. Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar ise, İstanbul'daki mağazaları da Anadolu'dan gelen vatandaşların doldurduğunu söyledi. Arar, "Artık büyükşehirlerden bayram alışverişi beklemek yanlış. Bayram tatillerini ülkeden kaçış olarak görüyorlar" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.