Salı 23.11.2010

Küçük ev aletlerine kriz uğramadı

Küçük ev aletleri pazarı ocak-ağustos döneminde adette yüzde 21.3, ciroda yüzde 19.6 büyüdü

KÜÇÜK ev aletleri pazarı ocak-ağustos döneminde adet bazında yüzde 21.3, ciro bazında ise yüzde 19.6 büyüdü. GfK Türkiye'nin yapıtığı araştırmaya göre 2010 yılına büyüme trendiyle başlayan Küçük Ev Aletleri sektörü, hem adetsel bazda hem de cirosal bazda büyümesini sürdürerek, 2010 yılının ilk sekiz ayında adette milyona, ciroda ise 866.4 milyon TL'ye ulaştı. Pazarda cirosal bazda en çok büyüyen grup yüzde 24.7'lik büyümeyle Gıda Hazırlama, Meyve Sıkacakları ve Et Kıyma Makineleririn oluşturduğu Mutfak Aletleri oldu. Adetsel bazda baktığımızda ise pazarın büyümesine en büyük katkıyı yüzde 29.8 ile Sıcak İçecek Hazırlama ve Kettle'lardan oluşan İçecek Hazırlama Grubu sağladı. Küçük Ev Aletleri pazarının cirosal bazda yüzde 50.8'ini oluşturan, ütü ve süpürgelerin yer aldığı Ev Konforu Grubu, küçük ev aletlerindeki hem adetsel hem de cirosal bazda liderliğe devam ediyor. Ev Konforu Grubu adetsel bazda cirosal baza göre pazarda daha az yer alarak yüzde 31.2 payını korudu. Artışta Anneler Günü'nün etkisi yüksek oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.