Çarşamba 24.11.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 24.11.2010

Türkler Alibaba'yı elegeçirdi

Çinlilerden sonra en aktif kullanıcıların Türkiye'de olduğunu belirten Alibaba.com Ülke Müdürü Kenan Ardalı "Türk tüccarların girişimcilik ruhu hayranlık verici" dedi

Dünyanın en büyük elektronik ticaret platformu Alibaba. com'u Türk tüccarlar fethetti. Dünyada 240'tan fazla ülke ve bölgede 56 milyondan fazla kayıtlı üyesi olan Çinli elektronik ticaret devi Alibaba.com Güney Kore'den sonra kendine hedef olarak Türkiye'yi seçti. İstanbul Kapalı Çarşı'da düzenlenen etkinlikte konuşan Alibaba Türkiye Ülke Müdürü Kenan Ardalı, 8.2 milyar dolar değerindeki "dükkan"da Türk KOBİ'lerinin ticari yeteneklerinin şirketin dikkatini çektiğini belirterek, "Türkiye Çin'de olduğu gibi ekonomik gücünü küçük ve orta boy işletmelerden (KOBİ) alıyor. Türk tüccarlar sadece Türkiye'ye yönelik ticarette değil Pakistan'dan İran'a satış yaparken bile etkin oluyor. Türk tüccarların girişimci ruhu hayranlık verici" şeklinde konuştu.

TİCARET DENGESİ DÜZELECEK
Çin ve Türkiye arasındaki ticaret dengesinin bozulmaması için Alibaba.com'un sorumluluk alacağını ifade eden Ardalı, "Hızla büyüyen kullanıcı profiliyle Türkiye, Alibaba.com için İngiltere'den sonra Avrupa'daki ikinci büyük pazarı oluşturuyor. Alibaba.com, ortakları Diyalogo ile 2008'den beri Türkiye'de 264 binden fazla kayıtlı üyeye ulaştı, bu rakam her ay ortalama 5 bin yeni üye ile yılda yüzde 30 büyüme gösteriyor. Biz bu platformun Türk KOBİ'leri için doğal tanıtım platformu olması için bir dizi etkinlik planlıyoruz" dedi. Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Kenan Ardalı, 2011 yılında Logo ile yerel takımlarını güçlendirmeye devam ederken büyüme potansiyeli çok büyük olan makina, tekstil, deri, gıda ve inşaat sektörlerine odaklanacaklarını açıkladı. Toplantıda konuşan Logo Grup Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut yeni dijital İpek Yolu'nun mimarı olmayı hedefleyen Alibaba.com'un Türkiye'deki potansiyeli fark ettiğini beliterek, "Çin'deki ticari potansiyel inanılmaz. Onlarla çok ortak yanımız var. Ticaret ruhumuzun benzerliği KOBİ'lerin ekonomiye olan katkısından kaynaklanıyor. Çin'deki fırsatlar konusunda Alibaba. com Türk ihracatçısına önemli katkı sağlayabilir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.