Çarşamba 08.12.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 08.12.2010

10 milyon kişi kredi çekti

Türkiye Bankalar Birliği'nin raporuna göre tüketici ve konut kredisi kullananların sayısı eylül sonunda 10 milyon barajını aştı.. Tüketicinin bankalardan aldığı kredinin büyüklüğü 110 milyar lirayı geçti. Pastanın yarıya yakını ihtiyaç kredisinden oluştu

Türkiye Bankalar Birliği'nin (TBB) yayımladığı 'Tüketici Kredileri ve Konut Kredileri Eylül 2010' raporuna göre tüketici kredisi ve konut kredisi kullanan toplam kişi sayısı eylül itibariyle 10.4 milyona ulaştı, kredi miktarı ise 110.6 milyar liraya çıktı. Temmuz-Eylül 2010 döneminde 2 milyon 9 bin 853 kişiye, 24.8 milyar liralık tüketici kredisi ve konut kredisi kullandırılırken, kredi kullanan kişi sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19 arttı. TBB'nin açıkladığı verilere göre bir önceki üç aylık döneme göre karşılaştırıldığında ise yüzde 1 azalan kredi kullanaların sayısına karşın söz konusu dönemde kullandırılan kredi miktarı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 45 arttı.
15.3 MİLYAR İHTİYAÇ KREDİSİNE

TBB'nin raporuna göre, tüketici kredisi ve konut kredileri bakiyesi ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 33, Ocak-Mart 2010'a göre ise yüzde 8 oranında büyüdü. Temmuz-Eylül 2010 döneminde tüketici kredileri ve konut kredilerinin mal ve hizmet gruplarına göre dağılımında ihtiyaç kredileri yüzde 62 oranı ile en büyük paya sahip oldu. Söz konusu dönemde ihtiyaç kredileri 1 milyon 742 bin 430 kişi tarafından ve 15.3 milyar lira tutarında kullandırıldı.

KONUT VE TAŞITA TALEP ARTTI

Bunu sırasıyla, yüzde 28 ve yüzde 7 oranlarıyla konut ve taşıt kredileri izledi. Konut kredileri 97 bin 443 kişi tarafından 6.9 milyar lira ve taşıt kredileri ise 44 bin 859 kişi tarafından 1.7 milyar lira tutarında kullanıldı. Bir önceki yılın temmuz-eylül dönemine göre taşıt kredilerinin yüzde 47, konut kredilerinin yüzde 14, ihtiyaç kredilerinin ise yüzde 55 arttığına dikkat çekildi.
Ortalama kredi miktarı 10 bin TL
TBB'nin yayımladığı raporda, mal ve hizmet gruplarına göre ortalama tüketici kredileri ve konut kredilerinde eylül ayı itibariyle en fazla kredi kullanılan alan yaklaşık 7.9 milyon kişi ile ihtiyaç kredisi. Aynı dönemde, tüketicilerin kullandığı ortalama kredi miktarı ise 10 bin 600 lirayı buldu.
En çok 25-36 ay vade tercih edildi
Verilere bakiye açısından bakıldığında taşıt kredileri, bir önceki yılın aynı üç aylık dönemine göre yüzde 2, konut kredileri yüzde 31 ve ihtiyaç kredileri yüzde 21 arttı. Temmuz-Eylül 2010 döneminde kullananlar bazında ortalama tüketici kredisi ve konut kredisi miktarı 12.3 bin lira olarak ortaya çıktı. Bu büyüklük konut kredilerinde 70.3 bin lira ve taşıt kredilerinde 38.3 bin lira oldu. Tüketici kredileri ve konut kredilerinde en fazla tercih edilen vade dilimi 25-36 ay arasında gerçekleşti. Bunu 73 ay ve üzeri ile 49- 72 ay vade dilimleri izledi.
Takibe takılan kredi miktarı yüzde 25 azaldı
TBB'nin verilerine göre, Temmuz-Eylül 2010 dönemi itibariyle 3.7 milyar lira olan takipteki krediler, tüketici kredileri ve konut kredileri toplamının yüzde 3.34'ünü oluşturuyor. Temmuz-Eylül 2010 döneminde kullandırılan tüketici kredileri ve konut kredilerinden kanuni takibe atılan kredi miktarı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 25 azalarak 714 milyon lira oldu. Söz konusu kredilerin yüzde 13'ünü taşıt, yüzde 25'ini konut, yüzde 54'ünü ihtiyaç kredileri ve yüzde 8'ini diğer krediler oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.