Anadol ve Devrim'e sabotaj yapıldı
Türk otomotiv markalarının yıllarca karalama kampanyasına maruz kaldığını söyleyen Sanayi Bakanı Nihat Ergün, Devrim ve Anadol'un sabote edildiğini söledi. Ergün, "Artık izin vermeyiz" dedi
DÜNYANIN EN KALİTELİ ÜRETİMİ
''İç pazarda 1 milyon otomobil satışını önümüzdeki 10 yıl veya 5 yıl içerisinde aşabiliriz. Bu da yeni bir otomobil markası üretmenin, yeni tasarımlar geliştirmenin bize sağlayacağı avantajı ortaya koyan iş gelişmelerdir. Türkiye'deki otomotiv sektörünün kalitesini ve ihracat kabiliyetini markalaşma becerisini de dikkate aldığımızda Türkiye'de yeni bir otomobil markası, modeli, tasarımına imkan ve ihtiyaç da vardır. İsterseniz bunu beraber bir araya gelip yapın, isterseniz bireysel olarak yapın, isterseniz Ford'la ortak yapın, isterseniz İtalyanlarla, Almanlarla, Japonlarla, Korelilerle ortak yapın, ama yapın." Gelecek 10 yıl içinde, Avrupa'daki her beş araçtan birinin elektrikli olacağının tahmin edildiğine işaret eden Ergün, Türkiye'de elektrikli araçların hem üretilmesine hem de kullanılmasına büyük önem verdiklerini kaydetti. Ergün, sözlerini şöyle sürdürdü: ''İçten yanmalı motor teknolojisini sadece üretim ve montaj başarısıyla sürdüren bu ülkenin, yeni nesil teknolojilerde kendi markalarını oluşturması gerektiğine inanıyoruz. Burada üretilen araçların hiç geri çağrılmamasından da anlıyoruz ki, bugün gerçekten de dünyada en kaliteli üretim yapan ülkelerden biriyiz. New York taksi ihalesinde son üçe kalan firmaların ikisi bizden. Birisi Karsan, diğeri ise Gölcük'lü Ford Connect. New York belediyesinin web sayfasında bu araçların tasarımını görme şansınız var. Bizim araçların ihaleyi kazanmaya çok yakın olduklarını da memnuniyetle söyleyebiliriz. Hyundai'nin, bu yıl Hindistan'da ürettiği modellerden birini Türkiye'ye kaydırma kararı almasıdır.''
Marka yaratmak için milyar dolar gerekli
Tofaş CEO'su Ali Pandır, otomotivde marka yaratmanın maliyetinin yüksek olduğunu söyledi. Türk malı otomobil için öncelikle iç pazarın büyümesi gerektiğinin altını çizen Pandır, "İç pazarda 100 bin adetin üzerinde satılır, ihracat için yatırım yapılırsa fizibıl olur. Ayrıca, dış pazarlarda en az 7-8 büyük ülkede tanıtım yapmak gerekir. Sadece tanıtımın maliyeti milyar dolarları bulur" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ile görüştü
- 2 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 3 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 4 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 5 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 6 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 7 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek
- 8 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 9 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 10 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı