Cuma 10.12.2010
Son Güncelleme: Perşembe 09.12.2010

'Şimdi ateşleme zamanı'

ING perakende bankacılık CEO'su Leenaars, Türkiye'de hızla büyüyeceklerini "Artık ateşleme zamanı" sözleriyle anlattı

ING Bank, Türkiye'de kendi ismiyle işleri hızlandırmaya hazırlandığı dönemde 2008'de başlayan dünya krizi taş koymuştu. Ancak hafta başında Hollanda'nın başkenti Amsterdam'da gemi şeklindeki modern mimarinin en güzel örneklerinden biri olan binada yaptıkları sunumdan çıkardığım sonuç, kaldıkları yerden devam edecekleri yönünde oldu. Üstelik bu kez daha hızlı adım atmayı planladıkları bizzat en üst kademeden öğrendik. 1.3 trilyon euroluk aktif büyüklüğü olan ING Group'un perakende bankacılıktan sorumlu CEO'su Eli Leenaars, "Kriz yavaşlattı ama şimdi tekrar ateşleme zamanı" diyerek Türkiye'de rekabette ING'nin de olacağının sinyalini çok açık verdi. Leenaars, krizde aldıkları yaraları sarmış olduklarını ve devletten ayakta kalmak için aldıkları 10 milyar euroluk yardımın yarıya yakınını iade ettiklerini söyledi. Leenaars'a göre Batılı bankaların gücü biraz baskı altında, buna karşılık Asya ve Türk bankaları daha güçlü pozisyona gelmeye başladı. Bu nedenle yerel rakiplerini küçümsemediklerini kaydeden Leenaars, Türkiye'yi nakit akışlarının bir parçası değil ana büyüme pazarlarından biri olarak gördüklerinin altını çizdi. Leenaars'ın Türkiye'de büyümek istediklerine ilişkin yorumunu ING Türkiye Genel Müdürü Wilfred Nagel tamamladı: "Hedef 5 yılda en büyük 5 özel banka arasına girmek." ING, Türkiye'nin en büyük 11'inci bankası. Özellerde ise 8'inci sırada. 30 Eylül verilerine göre aktif büyüklüğü 16.6 milyar lira. Beşinci büyük olmak için 33.9 milyar liralık aktifi olan Finansbank'ı yakalamak zorundalar ve bu da bankayı tam ikiye katlamak yani yüzde 100 büyütmek anlamına geliyor. "Siz 11'inci büyük bankasınız ilk 5 hedefiniz agresif olacaksınız anlamı taşıyor, satın almamı gündemde" soruma ise aldığım yanıt aynı zamanda rakiplere mesaj niteliğinde: "Büyümek istiyoruz ve bu yeterli değil. Öncüler arasında olmalıyız. Kesinlikle yatırım yapacağız ve ümit ediyorum ki bunu göreceksiniz. Kısa vadede satın alma yok çünkü satın alamayız. Bizim için önemli olan organik büyüme. Bunları yaparsak başka adımlarda atabileceğiz. Krizden önce iyiydik ancak kriz bizi engelledi. Şimdi yeniden ateşleme zamanı." Nagel'in büyümeyi nasıl gerçekleştireceklerine ilişkin olarak da aldığımız en önemli bilgi kaynak için mevduat ve diğer tasarruf araçlarına yükleneceklerine yönelikti. Bu arada Nagel ve ING yönetimi fellik fellik Türk genel müdür aradıklarını da bir not olarak düşelim.

NAGEL KOLTUĞU BIRAKABİLECEĞİ TÜRK ARIYOR

Nagel, bir yandan da yerine aday aramakla meşgul. İsim verme konusunda tutucular ancak banka içinde ve dışarıda isimlerle görüştüklerini tahmin etmek zor değil. Üstelik içeride genel müdür yardımcıları arasında tatlı rekabet Hollanda'da gazetecilerin sohbetlerine bile yansıdı. ING koltuğuna oturacak 'müstakbel' genel müdürü bankayı 5 yılda ikiye katlama gibi zor bir görev bekliyor. Cesar Gonzalez genel müdür arayışlarına "Bana 'Yeterince kaliteli birini bulamadık' dedirtemezsiniz" demekle yetindi.
Pozisyonumuzu asla değiştirmedik
Leenaars, "Niye Türkiye" sorusuna rakamlarla yanıt verdi: "Büyüme yüksek. 2010 için yüzde 8.5'lik büyüme bekleniyor. Kişi başına gelir ve nüfus artışı sürüyor. Bu da bankacılığın da büyüyeceği anlamına geliyor. Doğrudan yabancı yatırım arttı. Sadece biz değil çoğu yatırımcı bizim gibi düşündü. Türkiye'deki pozisyonumuzu asla değiştirmedik.
ING'nin aktifleri neredeyse iki Türkiye ediyor
Dünyanın en büyük mevduat bankası ING'nin toplam varlıkları yaklaşık 1.3 trilyon dolar. Bir başka deyişle Türkiye'nin milli gelirinin neredeyse iki katı. Leenaars, 40 ülkede 85 milyon müşterileri var olduğundan bahsediyor ki bu Türkiye'nin nüfusunun 12-13 milyon üzerinde. 105 bin çalışanı olan ING Group'un perakende bankacılık biriminin verdiği mortgage kredileriyle (283 milyar euro) Avrupa'nın ikinci, topladığı mevduatlarla da (413 milyar euro) en büyük üçüncü bankası.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.