Pazartesi 20.12.2010

Türk saçında Hint rekabeti

Hindistan'da Bollywood'u bile karıştıran saç jölesi rekabeti Türkiye'ye taşınıyor. Geçtiğimiz aylarda Türkiye'de saç jölesi markası Hobi Kozmetik'i alan Hintli Dabur'un rakibi Emami de Türkiye'de jöle üreten bir şirketi almak için ava çıktı

Kişisel bakım ve kozmetik pazarında çift haneli büyüme yabancıların da Türkiye'ye ilgisini artırıyor. Yıllık ortalama yüzde 30 büyüyen ve 2.5 milyar euroluk satışın yapıldığı pazarda rekabet Hindistan sınırlarını aştı. Geçtiğimiz aylarda Türkiye'nin en büyük saç jölesi markalarından Hobi Kozmetik'i alan Hintli kişisel bakım ve sağlık ürünü firması Dabur'un rakibi Emami de Türkiye'de şirket avına çıktı. Emami şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Radhe Shyam Agarwal, Türkiye pazarına girmek istediklerini ve bir şirketi bünyelerine katmak için görüştüklerini söyledi. 2015 yılına kadar 100 milyar rupilik yani 2 milyar dolarlık deniz aşırı satın alma planlarının olduğunu anlatan Agarwal, "Beş yıllık planımızda Türkiye, Mısır, ABD ve Afrika'da şirket almak var" dedi. Hindistan'ın en büyük kişisel bakım ürünü şirketlerinden olan 125 yıllık Dabur, Temmuz'da Hobi Kozmetik'i 69 milyon dolara satın almıştı 200'den fazla ürün çeşidi bulunan ve 35 ülkede satılan Hobi Kozmetik'i uzun yıllar Aviva Türkiye'nin CEO'luğu yapan Dabur Yönetim Kurulu Üyesi Albert Wiseman Paterson önermişti. Türkiye'de kişi başı kişisel bakım harcaması yıllık ortalama 11 euro civarında. Avrupa'da ise bu rakam 80 euroyu buluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.