Cuma 24.12.2010
Son Güncelleme: Cuma 24.12.2010

Fiyatı dudak uçuklatıyor

1938'de Atatürk'e alınan Savarona'dan sonra Cumhurbaşkanlığı'nın hizmetine verilecek ikinci yat, askeri tersanede çok gizli şekilde inşa ediliyor. SABAH, ikinci Savarona'nın görüntülerine Google Earth'ten ulaştı. 55 metrelik mega yat 2011'de suya indirilecek

Türkiye Cumhuriyeti Atatürk'ün yatı olarak bilinen 'Savarona'dan sonraki ikinci devlet protokol gemisine 2011'de kavuşuyor. Projesi Cumhurbaşkanlığı tarafından geliştirilen ve Deniz Kuvvetleri'ne bağlı İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda yapımı tamamlanmak üzere olan gemi, Türkiye'ye gelen devlet adamlarının ağırlanmasında kullanılacak. İstanbul Atatürk veya Sabiha Gökçen havalimanlarına gelen devlet adamları, uçaklarından inip lüks yata geçiş yapacaklar. Böylece İstanbul trafiğinin çilesinden kurtulacak olan devlet adamları ayrıca İstanbul Boğazı'nın güzelliğini gelir gelmez test etmiş olacaklar.

35 MİLYON DOLAR

35 milyon dolara mal olan 55 metre uzunluğundaki geminin hikâyesi 10 yıl öncesine dayanıyor. Proje 1999 yılında 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından başlatıldı ve 2001 yılında tamamlanması hedeflendi. Ancak o yıl yaşanan deprem felaketi nedeniyle proje ertelendi ödeneği de kesildi. Proje daha sonra 10. Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'in de önüne geldi. Ancak Sezer projeyle ilgilenmedi.

2011'DE SUYA İNİYOR

Geminin inşasına tekrar başlaması ise 2009 yılını buldu. 11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül döneminde proje revize edildi, maliyeti aşağı çekildi ve geminin inşası için düğmeye basıldı. 35 milyon dolara mal olan geminin inşası 2010'da hızlandı ve yüzde 95 oranında tamamlandı. Edinilen bilgiye göre mega yat 2011'de suya indirilecek.
"GÜVENLİĞİNİ ARAŞTIRDIK"
Geminin güvenlik danışmanlığını yapan İstanbul Gemi İhracatçıları Birliği Başkanı Başaran Bayraktar, geminin son teknolojiyle imal edildiğini söyledi. "2009 yılında gemiyi gördüm. Bizden yangın ve mil hızının artırılması konusunda yardım istendi" diyen Başaran, "Biz bilgi ve birikimimizi yetkililerle paylaştık. Türkiye'yi temsil adına önemli bir proje" dedi.
TAMAMEN TÜRK MÜHENDİSLERİ
Sistem ve donanımı Türk mühendisler tarafından geliştirildi.
Geminin uzunluğu 54.5 metre
1000 beygir gücü, 2 motoru var
20 deniz mili hızla seyredebiliyor.
Üstün güvenlik yazılımları var.
Karaya otomatik yanaşabiliyor.
Aynı anda 50 konuğa hizmet.
İLK YAT SAVARONA
1938'de alınan Savarona Türkiye'nin ilk devlet protokol gemisi oldu. 1989 yılında Kahraman Sadıkoğlu yatı 49 yıllığına kiraladı. 2010'da adı fuhuş operasyonu ile gündeme geldi.
GOOGLE EARTH'TE GÖRÜNÜYOR
İstanbul Tersanesi Komutanlığı'ndaki çalışmalar, Google Earth'ün 2010 başında güncellediği yeni uydu fotoğraflarında askeri gemiler arasından açıkça seçiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.