Giriş Tarihi: 24.12.2010

Kriz bitti 'parti' yapıyor

Kriz döneminde evden çıkmayanlara ev kıyafetleri hazırlayan Koton kriz bitince bu kez de evden çıkıp eğlenmeye para harcayanlar için parti koleksiyonu yaptı. Koton'un gece kıyafetler şubatta satışa çıkıyor

Geçen yılı belirsizlikler içinde geçirdikleri için 2010 yılının kendilerine ilaç gibi geldiğini dile getiren Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, gelecek yıla birden fazla koleksiyon hazırladıklarını söyledi. Geçen yıl krizle birlikte para harcamak istemeyen ve morali bozuk müşteri için evde giyilebilecek kıyafetlerden oluşan 'homewear' koleksiyonu yapan firma bu kez de krizin bitmesiyle moralini düzelten ve dışarı çıkıp eğlenmeye para harcamaya başlayanlar için de 'party wear' koleksiyonu hazırladı. Koleksiyonun İstanbul Fashion Week ile birlikte piyasaya çıkacağını dile getiren Yılmaz, "Artık ekonomi rahatladı. İnsanlar dışarı çıkmaya başladı. Biz de bu ihtiyaca yönelik şubatta parti koleksiyonunu vitrine çıkaracağız. Gelecek yıl yurtiçinde 40 yurtdışında ise 26 mağaza açacağız. Yüzde 45 büyüme hedefliyoruz" dedi.

19.99 LİRAYA BİKİNİ SATACAK

Gelecek yıl büyük beden ve çocuk denemelerine başlayacaklarını, yaz sezonunda plaj koleksiyonunu satışa sunacaklarını belirten Yılmaz, "500 parçadan oluşan plaj koleksiyonunda kadınlar 19.99 liraya bikini satın alabilecekler. 3 yıl içinde de her şeyi satan bir mağaza konsepti geliştireceğiz" dedi. Yılmaz, Mısır ve Irak pazarlarına da girmeye hazırlandıklarını belirtti. Uzakdoğu'da işçilik maliyetlerinin yüzde 30 oranında artmasından sonra 2011'de konfeksiyon ürünleri ihracatında Türkiye'nin öne çıkacağını dile getiren Yılmaz, "Kur dezavantaj olmasına rağmen moda perakendeciliği alanında tedarikçi olarak Türkiye yeniden önemli bir oyuncu olacak" dedi. Pamuk fiyatlarının artışının bir yandan Türkiye'ye fırsat yaratırken Türk perakendeciyi de zorlayacağına dikkat çeken Yılmaz, "Perakendeci ya kâr marjından feragat edecek ya da fiyatları artıracak. Biz fiyatlarımızı artırmayacağız" dedi.
2014'te halka açılacak
2014 yılında her şeyin satıldığı mağazacılık konseptiyle birlikte 2 bin metrekarelik mağaza formatına ulaşacaklarının altını çizen Yılmaz, çok ciddi bir stratejik ortaklık olmazsa aynı yıl halka açılma planları yaptıklarını söyledi. "2015 yılında 2.5 milyar TL'lik bir şirket olmak için çalışıyoruz. Bu yolda ortaklıkları da gözden geçiriyoruz" diyen Yılmaz, halka açılma konusunu kendilerine daha yakın gördüklerini söyledi.
"Reklam yapma Binbir Gece'deki Onur'u getir yeter"
Yunanistan'da üçüncü mağaza için yer ararken pazarlama ile ilgili ne yapmaları gerektiğini düşündükleri sırada Yunanlı temsilcilerinin "Binbir Gece'nin başrol oyuncusu Onur'u getirin yeter" dediğini dile getiren Yılmaz, aldıkları cevapla mutlu olduklarını söyledi. "Türkiye'nin çevre coğrafyasında birçok açıdan dikkate alınması dönemine girdik. Biz de Yunanistan'da Halit Ergenç ile reklam çalışması yapabiliriz dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.