Giriş Tarihi: 28.12.2010

Yabancının beslenme saati

Yabancılar Türkiye'de 'gıda' şirketi avına çıktı. Nestle, Toto ve Milky markasının sahibi Doğan Gıda ve Balaban Gıda'nın yüzde 51'ini satın aldı. Kuveytli NBK de Kılıç Balık'ın yüzde 20'sine ortak oldu

Yabancıların Türk gıda şirketlerine ilgisi devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda Türkiye'nin en büyük bakliyat üreticilerinden Tiryaki Gıda'ya 50 milyon dolarlık yatırım yapan Bahreyn merkezli Investcorp'un sahibi Nemir Kırdar'ın ardından şimdi de dünyanın en büyük gıda markalarından Nestle ve Kuveytli finans şirketi NBK, iki Türk gıda şirketine ortak oldu. Kültür balıkçılığında Türkiye'nin en büyük markası olan Kılıç Balık şirketine Kuveytli National Bank of Kuwait (NBK) ortak oldu. Türkiye'de daha önce Yudum Gıda'yı alarak gıdada ilk yatırımını yapan NBK, Kılıç Gıda'nın yüzde 20'sini satın aldı. Turkish Bank ve Dünyagöz Hastaneleri'nin de ortağı olan Kuveytli NBK'nın yatırım fonu şirketi NBK Capital Equity Partners Fund, bu ortaklıkla şirketin Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da hızla büyümesine destek sağlayacak.
'BÖLGESEL LİDER YAPACAĞIZ'
Kılıç Balık'a ortak olmaktan memnuniyet duyduklarını söyleyen NBK Capital Genel Müdür Yardımcısı Amjad Ahmad, potansiyeli olan ve kendini kanıtlamış bir markaya yatırım yaptıklarını söyledi. NBK'nın internet sitesinden de duyrulan ortaklıkta Amjad Ahmad, "Kılıç'ın Büyüme stratejine destek vererek bölgesel anlamda da lider olmasını sağlayacağız" dedi. Kılıç Balık CEO'su Orhan Kılıç ise yatırımdan gelecek sermayenin artırılması ve finansman sağlama konusunda oldukça önemli olduğunu kaydetti.
Nestle, orta direkte büyüyecek
Nestle Türkiye'den yapılan açıklamada, Doğan ve Balaban Gıda'nın, 50 milyon lira değerindeki ''oyuncaklı çikolata yumurta'' pazarının ''satış adedi olarak lideri'' olan Toto markasının yanı sıra; çeşitli bisküvi, çikolata ve gofret markalarının da üretimini gerçekleştirdiği belirtildi. Açıklamada Doğan ve Balaban Gıda ile gerçekleştirilen bu ortaklık ile Nestle Türkiye'nin, daha uygun fiyatlarla daha çok yerde tüketicileriyle buluşma stratejisini pekiştirmiş olacağı ifade edildi. Hedeflerinin 3.6 milyar liralık bir hacme sahip çikolatalı ürünler pazarının yarısını oluşturan uygun fiyatlı ürünler kısmında büyümek olduğunu kaydeden Nestle Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek, "Değişik fiyat kategorilerinde tüketicilerimize farklı lezzetleri Nestle kalitesi ile sunabilmeyi amaçlıyoruz. Bu bakımdan Doğan ve Balaban Gıda ile işbirliğimiz büyük önem taşıyor" dedi.
Milky'ye ortak oldu
101 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük 48'inci şirketi Nestle de 'Milky' markasının yeni sahibi oldu. Adapazarı'nda üretim yapan Doğan Gıda-Balaban Gıda'nın yüzde 51'ini Nestle Türkiye aldı. Nestle böylece Türkiye'deki 101'inci yılında bisküvi pazarına adım atmış oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.