Çarşamba 29.12.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 29.12.2010

Unilever ciroyu ikiye katlayacak

Unilever TürkiyeCEO'su Karaca, cirosu 2.9 milyar liraya ulaşan şirketin çevreye etkilerini yarı yarıya azaltırken ciroyu da ikiye katlamayı hedeflediklerini söyledi

Unilever Türkiye CEO'su, Asya, Afrika ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, sürdürülebilir yaşam planı ile 2020'ye kadar ciroyu ikiye katlayacaklarını bunu çevreye etkileri azaltarak yapacaklarını söyledi. Karaca, Unilever'in planlarını, önceki akşam İstanbul Ümraniye'deki çevreci bina sertifikası (LEED) alan 'yeşil ofis'te anlattı. Karaca Türkiye'de ilk olarak milyar TL ciroyu hedeflediklerini ardından bunu milyar dolar, euro ve sterlinn izlediğini belirtti ve gülümseyerek ekledi: "Sırada Kuveyt Dinarı var." Bu, bugün için Türkiye'de 2.9 milyar euro olan cironun 5.4 milyar TL'lere gelmesi demek. Karaca, ciroyu artırırken şirketin çevreye etkilerini (karbon salınımı ve ayak izi) yarı yarıya düşüreceklerini anlattı. Karaca "Deterjanda önce konsantreye şimdi sıvıya geçtik. 1 yıl boyunca Türkiye'de herkes konsantre deterjan kullanımıyla 62 futbol sahası büyüklüğünde bir ormanın temizlediği havayı dünyaya geri veriyoruz. Kendi aleyhimize olsa da 'ön yıkama yapmayın' gibi mesajları paketlerin üzerine taşıdık'' diye konuştu.
Açık için ithalat azaltılma
CARİ açığın en önemli sorun olduğunu belirten Karaca, konunun sadece ekonomi yönetiminin sorumluluğunda olmadığını iş dünyasının da açığı düşürmek için çabalaması gerektiğini düşünüyor. Karaca'ya göre ithal girdi yerine yerli girdi kullanımı bunun en önemli adımı. Karaca "Her yıl birkaç üründe yerliye geçiyoruz. Büyük şirketlerin de ithalatı azaltmaya gönüllü olmaları gerekiyor."

Unilever dünya cirosu 39.8 milyar euro
Şirketin Türkiye cirosu: 2.9 milyar TL
Dünyadaki fabrika sayısı: 264. Türkiye'de 7 fabrikası var
Çalışan sayısı: 163 bin kişi. Türkiye'de 4 bin 530 personeli bulunuyor.
Unilever Türkiye'nin ihracatı: 131 milyon dolar. İthalat ise 239 milyon dolar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.