Perşembe 06.01.2011 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 06.01.2011 15:23

Metro'ya sertifika

Metro Toptancı Market Genel Müdürü Akın Bayer, Metro'nun, tedarik zincirinin tamamında yüzde yüz şeffaflığı sağladığı Antalya'daki Metro Meyve Sebze Platformu ile International Featured Standarts (IFS) Lojistik Standardı Sertifikasını almaya hak kazandığını belirterek, ''Bu çalışmayla Metro, sektöründe hem Türkiye'de hem de tüm Metro ülkelerinde satış noktası olarak bir ilke imza attı'' dedi.
Bayer, düzenlediği basın toplantısında, Metro Toptancı Market'in, mağazalarında uygulamada olan ve sadece mağaza içi uygulamalarını kapsayan ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi kurallarını, tarladan Metro meyve sebze platformuna gelen meyve sebze ürünlerindeki kalite ve gıda güvenliği uygulamalarıyla birleştirerek, IFS lojistik standardı gerekliliklerini Antalya'daki Metro meyve sebze platformunda kurduğunu anlattı.
Metro'nun, tedarik zincirinin tamamında yüzde yüz şeffaflığı sağladığı Metro meyve sebze platformu geçen yılın sonunda IFS Lojistik Standardı Sertifikasını almaya hak kazandığını belirten Bayer, bu çalışmayla Metro'nun, sektöründe hem Türkiye'de hem de tüm Metro ülkelerinde satış noktası olarak bir ilke imza attığını vurguladı.
Bayer, Metro'nun, meyve sebze ürünlerinin büyük bir kısmını 2001 yılında kurduğu meyve sebze platformundan mağazalara gönderdiğini, yaklaşık 2 bin metrekare alan üzerinde kurulu olan alandan, günlük yaklaşık 60 tedarikçiden 100 ton ürünü mağazalara sevk ettiğini kaydederek, ''Metro'ya IFS sertifikasını kazandıran faktörlerin başında, sağlıklı ve kaliteli ürün tüketimini sağlamak için tarımsal ürünlerde yüksek kalite ve gıda güvenliği standartlarını araması ve ürünlerin tarladan çatala kadar izlenebilirliğini sağlamasıdır'' dedi.
Metro müşterilerinin gıda güvenliğini garanti almak altına almak için, Antalya'daki platformdan sonra Gebze'de de taze ve donuk ürünler için soğuk ürünler platformunu kurduğunu bildiren Bayer, soğuk ürünler platformunda, 5 bin metrekarelik ürün kabul, depolama ve sevkıyat alanıyla süt ve süt ürünleri, şarküteri, donuk ürünler, et ve taze balık grubu ürünlerin mağazalara sevkıyat için hazırlandığını anlattı.
-''ADIM ADIM KÜÇÜK ŞEHİRLERDE DE MAĞAZA AÇACAĞIZ''-

Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Akın Bayer, geçen yıl 4 yeni mağaza açtıklarını, bunun için 70 milyon avro yatırım yaptıklarını ifade ederek, yatırımlarının İstanbul ağırlıklı olarak devam edeceğini, adım adım daha küçük şehirlerde de mağaza açmaya başlayacaklarını anlattı.
Antalya'da üretilen ürünleri Avrupa ve Asya ülkelerine ihraç etmeye başladıklarını belirten Bayer, ilerleyen yıllarda ihracata daha yoğun şekilde devam edeceklerini söyledi.
Bir gazetecinin ''İthal et satıyor musunuz?'' sorusu üzerine Bayer, son aylarda mağazalarında ithal ete de yer verdiklerini ifade ederek, mağazalarda ithal ve yerli etlerin ayrı bölümlerde satışa sunulduğunu kaydetti.
Türkiye'de ''Yurt dışından gelen her et kalitesizdir'' anlayışı bulunduğunu dile getiren Bayer, bunun doğru olmadığını, et ithalatı izninin uzatılması durumunda 2011 yılı sonuna kadar et fiyatlarının düşeceğini ifade etti.
Kalite Güvence Grup Müdürü Tülay Özel de Metro toptancı marketin bilinçsiz ve kontrolsüz pestisit kullanımının insan sağlığı için teşkil ettiği riski göz önünde bulundurarak, mağazalarında reyona sunulan tüm meyve sebze ürünlerinde izlenebilirliğin sağlanmasını şart koştuğunu ve üzerinde izlenebilirlik kodu olmayan ürünleri asla reyonlarında satmadığını ifade ederek, ürün temin edilen üreticilerin tarlalarının denetlendiğini, tarlalardan numune alınarak pestisit ve ağır metal analizleri gerçekleştirildiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.