Perşembe 06.01.2011
Son Güncelleme: Perşembe 06.01.2011

'Öldü' derken geri döndü

"Battı" denilen Türk tekstili muhteşem bir dönüş yaptı. Uzakdoğu'da yükselen maliyetlerden kaçan Avrupa ve Amerikalı perakendeciler, rotayı Türkiye'ye çevirdi. Son 10 yılın altın çağını yaşayan tekstil sektöründe firmalar ilk 6 aylık siparişlerini doldurdu. Fabrikalar talebe yetişemiyor

Kapanan fabrikalar, çıkarılan işçiler, kur feryatları derken bir dönemi isyan ederek geçiren tekstil sektörüne sonunda tünelin ucundaki ışık göründü. Yıllardır 'öldü' denen tekstil sektörünün dönüşü muhteşem oldu. Krizde birbiri ardına kapanan fabrikalar, şu anda siparişlere yetişemiyor. Çin'in artan geliri ile birlikte büyüyen iç piyasaya dönüp ihracatı kısması, Hindistan ve Pakistan'ın hammadde fiyatlarındaki artışla birlikte ihracata kısıtlama getirmesi, Bangladeş'te işçilerin haklarını alamadıkları gerekçesiyle isyan etmesiyle gerilen ticari koşullar derken, üretimde bir çıkış yolu arayan Avrupa ve Amerikalı alım grupları soluğu Türkiye'de aldı. Durum böyle olunca siparişler arttı, artık alınan siparişlere işçi yetişemiyor.

KAPASİTE ARTIŞI BAŞLIYOR
İstanbul
Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, "Sektör son 10 yılın en parlak dönemini geçiriyor. Siparişlere yetişemiyoruz. Amerikalı ve Avrupalı alım grupları 'kapasitenizi yüzde 30 artırın' diyor" dedi. Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği Başkanı Tarık Bozbey ise, "Sektörde 6 aylık siparişler doldu. Birçok firma müşterilerinin dışında yeni siparişleri kabul etmiyor" diyor.
ARTIK KASADA KÂR VAR

Sektörün yıllardır kârsız çalıştığını söyleyen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin ise, "Avrupa özellikle KOBİ olan firmalarla çalışmayı kesince firmalar Türkiye'ye kaydı. Siparişler yüz güldürmeye başladı. Yıllardır kârsız çalışan sektör biraz fiyatları artırıp geçmiş sıkıntılarını aşmaya çalışacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.