Perşembe 06.01.2011

Türk tahvili kapış kapış

Hazine yılın ilk eurobond ihracında yine şov yaptı. Yatırımcı, 30 yıl vadeli 1 milyar $'lık tahvil satışına çıkan Hazine'nin kapısına birkaç dakika içinde 5 milyar dolar yığdı. İlerleyen saatlerde talep tutarı 5 milyar doları geçti, faiz % 6.25 oldu

Hazine ekonomideki istikrar ile birlikte yurtdışında uzun vadeli borçlanmaya devam ediyor. Dün gerçekleştirilen 2041 vadeli dolar cinsi tahvil ihracına talep yağdı. 30 yıl vadeli tahvile ilgi rekor düzeye ulaştı ve hızlı bir şekilde 5 milyar doları aştı. Faiz oranı yüzde 6.25 oranında gerçekleşti. Uzmanların, beklentisi yüzde 6.15-6.25 aralığındaydı.
EUROBOND FAİZLERİ DÜŞÜYOR

2011 yılı dış borçlanma programı çerçevesinde yapılan tahvil ihracı için Barclays Capital, Deutsche Bank ve JP Morgan'a ortak lider bankalar olarak yetki verildi. Satışın beklentilerin üzerine olduğunun altını çiziliyor. Ekim 2010'da Hazine tarafından yayımlanan "Finansman Programı: 2010 yılı gelişmeleri ve 2011 yılı Öngörüleri" başlıklı raporda, uluslararası sermaye piyasalarında yapılacak tahvil ihracına ek olarak Dünya Bankası, Avrupa Yatırım Bankası ve diğer dış finansman kuruluşlarından sağlanacak proje ve program kredisi yoluyla toplam 12.5 milyar TL dış finansman elde edilmesinin hedeflendiğini belirtilmişti. Hazine 2010 yılında 4 milyar dolar ve 2 milyar euro tutarında tahvil ihracı gerçekleştirdi. Tahvil ihracı yetkisinin ardından, 2036, 2038 ve 2040 vadeli eurobondlarının fiyatları düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.