Cuma 07.01.2011

Burberry kazak polemiği

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu'nun 'Burberry' kazağı tartışma konusu oldu. Hisarcıklıoğlu "Kazak yerli üretim" diyor. Burberry ise 2.5 yıldır Türkiye'de kazak üretiminin olmadığını söylüyor. Yani kazak ya eski ya da ithal

Siyaset dünyasının geçen yıl yaşadığı 'Etro' gömlek polemiğinin bir benzeri bugünlerde ekonomi dünyasının gündeminde. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'nun geçtiğimiz günlerde bir TV kanalında giydiği kırmızı kazağın menşei merak konusu oldu. Hisarcıklıoğlu "İhracatta bir gol atıp ithalatta üç gol yiyoruz" sözleriyle eleştiri yapınca, cevap Vatan yazarı ve Rekabet Kurumu eski Başkanı Aydın Ayaydın'dan geldi. Ayaydın, ihracatçıyı eleştiren Hisarcıklıoğlu'nun giydiği kazağın İngiliz Burberry markasına ait olduğunu ve ithal edildiğini köşesine taşıdı. TOBB Başkanı'nında yanıt gecikmedi ve Ayaydın'a "Keşke sektörü iyi bilen kardeşinize (İpekyol'un patronu Yalçın Ayaydın) sorsaydınız, bu kazağın Türkiye'de üretilen bir ürün olduğunu öğrenecektiniz" yanıtını verdi. Bunun üzerine gözler Burberyy'nin Türkiye temsilciliğini yapan Tureks'in sahibi Ruşen Çetin'e çevrildi.
"TÜRKİYE'DE ÜRETTİRMİYORUZ"

Türkiye'de Sarar, Mithat Giyim, Yeşim Tekstil, Pinto Deri, Matraş, Gülteks, Mavi Jeans ile çalıştıklarını anlatan Çetin, "Bu firmalara farklı farklı ürünler ürettiriyoruz. Ancak Türkiye'de triko üretimini 2.5 yıl önce bıraktık. Biz ürettirmiyoruz, bizim dışımızda da kimse Burberry adına üretim yaptıramaz" diye konuştu. Polemik konusu olan Burberry kaşmir kazak yurtdışında 350 dolarlık (540 TL) etiketle satılıyor. Ayaydın da dün Vatan gazetesiwjnde yayınlanan köşesinde kazağın Türk ürünü olmadığını, Romanya'da üretildiğini belirterek, "İngiltere'deki Burberry merkezinden araştırdım. Bu ürün bu sezonun malı değil, üç sezon öncesine ait bir ürün" dedi. Yani polemik üst üste yapılan açıklamalarla büyüdü. Patronlar dünyasında, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'nun ihracat-ithalat eleştirisi yaparken giydiği Burberry kazağın nerede üretildiğine ilişkin iddiayı kimin kazanacağı merak konusu oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.