Salı 11.01.2011

Kaçak azalacak, 5 yılda 3.3 milyar cepte kalacak

Elektrik dağıtımında kayıpkaçak oranı 5 yılda % 15'ten 10'a indirilecek. Böylece 3.3 milyar liralık tasarruf sağlanacak

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Hasan Köktaş, elektrik dağıtımında kayıp-kaçak oranlarının 5 yılda yüzde 15'ten yüzde 10 çekilmesi hedefini özel sektöre koyduklarını belirterek, "Bu şekilde kayıp kaçak oranları da yaklaşık 3.3 milyar TL tasarruf sağlanacak. Bu da tüketiciye tarife üzerinden yansıyacak" dedi. Köktaş, 2011 yılında üretim, iletim ve dağıtımda 5.85 milyar lirası özel sektöre ait olmak üzere, 6.85 milyar liralık yatırım yapılacağını söyledi. Bu yıl, yaklaşık 8 milyar kilovatsaat elektrik enerjisi üretileceğini, 3.2 milyar liralık yatırımın devreye alınacağını kaydeden Köktaş, bunların 355 milyon lirasının doğalgaz, 2.03 milyar lirasının hidrolik ve 831.6 milyon lirasının da rüzgar enerjisinde olacağını bildirdi.
YABANCI RİSK ALMIYOR

Akaryakıtta tavan fiyatla ilgili izleme yaptıklarını anlatan Köktaş, 1 Kasım 2007'den bu yana bekleyen rüzgar yatırımlarında şubat ayının ilk haftasında ihalelerin başlayabileceği sinyalini verdi. Köktaş, elektrik dağıtım ve üretim özelleştirmesine yabancı şirketlerin ilgi göstermemesini 'Türkiye'deki hukuki belirsizliklere' bağladı. Birçok ihaleyi alan şirketin "yürütmenin durdurulması" kararıyla karşılaştığını aktaran Köktaş, "Bu bir risktir. Bu riski yabancı satın almak istemiyor. Birleşme devralma ile sektöre giriyor" diye konuştu. ANKARA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.