Cumartesi 15.01.2011

Ev tekstili kriz öncesine dönecek

Türk ev tekstilcileri kriz öncesi rakamlara dönmek için kolları sıvadı. Hedef 2011 yılında 3.3 milyar dolarlık ihracat yapmak

Kriz öncesi rakamlara dönmeyi kafasına koyan Türk ev tekstili sektörü Almanya'da hedef büyüttü... Küresel krizi aşmak için yeni strateji geliştiren ve 2008, 2009 ve 2010'da dünyanın en önemli üç ev tekstili fuarının merkezi Frankfurt, Şanghay ve İstanbul'da büyük mücadele veren sektör, 2011'de en az 3 milyar dolarlık ihracat yapacak. 12-15 Ocak'ta Frankfurt'ta düzenlenen dünyanın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextil'e 156 Türk firmasının katıldığını söyleyen Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, "2011'de kriz öncesine dönüyoruz. Sadece Heimtextil'deki 3 günlük iş bağlantıları ile yıl içinde 1 milyar dolarlık ihracat yaparız" dedi.
TRENDLERİ BELİRLİYORUZ
Önce İstanbul'daki ev tekstili fuarında, sonra Şanghay'daki trend alanlarında UTİB olarak büyük başarı yakaladıklarını, bunun üzerine Heimtextil'e davet geldiğini söyleyen Burkay, "İstanbul'da ünlü tasarımcı Inkrit Berbee ile çalışıyoruz. Berbee, önceden Heimtextil ile çalışırdı. Almanlar, Şanghay ve İstanbul'daki tasarımları görünce Heimtextil'de de trend alanında bize yer verdiler. 2011 ve 2012'nin trendlerini 6 ay önce biz gösterdik, burada daha yeni gündemde" dedi.
KRİZ ÖNCESİNE DÖNDÜK

Türkiye'nin ev tekstili ihracatının 2008'de 3.3 milyar dolar iken, 2009'da krizin etkisi ile 2.5 milyara düştüğünü belirten UTİB Başkanı İbrahim Burkay, "2010'da yükselişe geçtik ve 2.7 milyar dolara ulaştık. 2011'de 3.3 milyarı tekrar geçeriz" diye konuştu. Ev tekstili sektörünün krizden çıkışının yol haritasının aslında kriz öncesinde 2007 yılında belirlendiğini söyleyen Burkay şöyle konuştu: "2007'de sanayicileri, bürokratları ve bilim adamlarını buluşturduk. Ev tekstilinde yol haritasını uzun vadeli belirledik. 'Turkish Hometekstile' kavramını ve önümüzdeki 10 yıl için 15 hedef pazarı ortaya koyduk. 2008'de ilk kez Şangay'da fuara katıldık, Çin'in Avrupa'dan yılda 4 milyar dolarlık ev tekstili ihracatından pay almak için savaşmaya başladık. Çin'den ev tekstili alan yakın pazarlara da bize dönmeleri için odaklandık. İran'da bunu başardık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.