Cuma 21.01.2011
Son Güncelleme: Cuma 21.01.2011

600 bin kişiye iş kapısı

Toyota yeni ortağı ALJ Türkiye'nin en büyük sosyal sorumluluk projelerinden birine imza atmaya hazırlanıyor. Güzel İş Kapısı projesiyle 2020'ye kadar 600 bin kişi istihdam edilecek

Ortadoğu'nun en büyük sosyal sorumluluk projelerine imza atan Suudi Arabistanlı Abdul Latif Jameel (ALJ) şirketi şimdi de Türkiye'de işsize iş buluyor, işini kurmak isteyene de destek veriyor. 2009'da Toyotasa'daki Sabancı Holding hisselerini satın alarak Türkiye'ye adım atan grup, BRJ adlı sosyal sorumluluk projesini Türkiye'de de yaygınlaştıracak. Arapça'da Bab Rizq Jameel, yani 'güzel iş kapısı' anlamına gelen BRJ aynı zamanda Suudi 'Jameel Ailesi'ni de temsil ediyor. 2003'te projeye imza atan Grubun Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Abdul Latif Jameel, projede Türkiye'ye büyük önem veriyor. İngiltere'den Japonya'ya kadar dünyanın 3 kıtasında 12 ülkede faaliyet gösteren ALJ Group, Toyota'nın dünyadaki en büyük bağımsız distribütörü. Binlerce kişiye iş sağlayan Grubun Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Abdul Latif Jameel, çalıştıkları 4 ülkede bu projeye başladı. BRJ Türkiye'nin Genel Müdürü Fatih Mehmet Gül, BRJ adlı projenin 5'inci ülkesi olarak Türkiye'nin seçildiğini ve Kasım 2010'da BRJ Türkiye'nin kurulduğunu belirterek, "Suudi Arabistan merkezli BRJ, Fas, Suriye ve Mısır'ın ardından 5'inci ülke olarak Türkiye'de kuruldu. Jameel Ailesi'nin 'ikinci vatanım' dediği Türkiye'de işsizlikle mücadele konusunda çok fazla hassasiyetleri var. 2003'ten bu yana 175 bin kişiye iş olanağı sağlayan projede Türkiye odaklı bir genişleme söz konusu" dedi. "İşimiz gücümüz istihdam" sloganıyla Türkiye'deki operasyonuna başlayan BRJ, İstanbul'un Anadolu yakasındaki ilk ofisini de işsizliğin yoğun olduğu Sancaktepe'de açtı. "Türkiye'de ofis mantığı ile çalışan profesyonel ekiplerin yer aldığı bu kuruma 2 ayda 1.000 kişi başvuruda bulundu ve bunların 221'ine iş bulduk" diye konuşan Gül, "BRJ projesi iş arayana iş, firmalara da çalışan sağlıyor. Bizi dünyadaki diğerlerinden ayıran ise onlara iş kurma fırsatı da vermemiz" diye açıklıyor.
"YURTDIŞINA DA AÇIĞIZ"
Bu yıl hedef ise oldukça şaşırtıcı. Gül, "Bu yıl hedefimiz 5 bin kişiye iş sağlamak. Bu rakam 2015'te yıllık 80 bine 2020'de de 100 bine ulaşacak" dedi. Yani ALJ'nin Türkiye'de önümüzdeki 10 yıl boyunca iş bulmak istediği kişi sayısı 600 bine yaklaşıyor. Gül bu iddialı hedef hakkında "En hızlı büyüme burada bekleniyor. Yeni ofisler açarak bunu yapacağız. Hazırlanan planlamada BRJ 2020 yılında dünyada 1 milyon kişiye iş yaratma planı koydu. Türkiye ise en az bunun 100 binini karşılayacak. Diğer ülkelerdeki işçi açığını da buradan kapatacağız" diyor.

Kadınlara özel destek paketi de var

GEÇEN yıl 60 bin kişiyi işe yerleştiren BRJ'nin kredi uygulamasıyla işini kuranların oranı oldukça yüksek. "Yarısına yakını kredi destek projesiyle kendi işini kurdu. Ev hanımları el işi, öğrenciler e-alışveriş sitesi, tornacıya tezgah alma fırsatı sunuldu" diye konuşan Fatih Mehmet Gül, projenin detayları hakkında ise şu bilgileri verdi: "Biz İş-Kur'un ve KOSGEB'in bir anlamda özel çalışma stratejisi içindeyiz. Şu ana kadar sadece istihdam sağladık. Bu yıl istihdam yaratacak projemizi devreye koyacağız. 2012'ye kadınlara özel BRJ Girişimcilik Paketi, işletmelere- KOBİ'lere özel Mikro Girişim Destek Programı ve Küçük İşletme Destek Programı, kendi iş alanını yaratmak isteyene ise Özel Proje Destek Programı için destek sunacağız."
'Kuryeye motor alacağız'
BİR özel banka ile kredi konusunda anlaştıklarını dile getiren Fatih Mehmet Gül, "Piyasanın oldukça altında bir faiz ile destekler vereceğiz. Şu anda motokurye projemizi hazırlıyoruz. Motosiklet alma gücü olmayana biz aracı veriyoruz ve o kullandıkça bize ödüyor. Aynı şey diğer iş makinalarında da geçerli" dedi. İşsizlere iş arama konusunda eğitim de verdiklerini kaydeden Gül, "BRJ tam anlamıyla bir sosyal sorumluluk projesi ve kâr amacı gütmüyor. Grubun desteğinin yanında döner sermaye gelirimiz var. Bunu da iş arayan değil işçi ve eleman arayandan ve iş kurandan temin ediyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.