Salı 25.01.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 25.01.2011 14:09

Demir-çelik üretiminde rekor

Küresel demir-çelik üretimi geçen yıl yüzde 15 artışla bin 414 milyon tona çıkarak tüm zamanların rekorunu kırarken, Türkiye yüzde 14,6'lık artışla 2009'da ulaştığı 10. sıradaki yerini korudu.
Dünya Çelik Birliği'nin verilerine göre küresel kriz nedeniyle 2008 ve 2009 yıllarında gerileyen küresel üretim, geçen yıl Kuzey Amerika'da yüzde 35,7, Avrupa'da yüzde 18,6, Güney Amerika'da yüzde 15,9, Afrika'da yüzde 15,4, Asya'da yüzde 11,6 ve Orta Doğu'da yüzde 11 arttı.
Demir-çelikte geçen yıl açık farkla dünya liderliğini koruyan Çin, yüzde 9,3 büyümeyle ulaştığı 626,7 milyon tonla tek başına dünya üretiminin yüzde 44,3''ünü karşıladı.
Japonya üretimini yüzde 25,2 artışla 109,6 milyon tona çıkararak ikinciliğini sürdürdü. Yüzde 38,5 büyüme kaydeden ABD, 80,6 milyon tonla Rusya'yı geride bırakarak üçüncü sırayı aldı.
Geçen yıl demir-çelik üretiminde Türkiye'nin önünde yer alan ülkeler 67 milyon tonla Rusya, 66,8 milyon tonla Hindistan, 58,5 milyon tonla Güney Kore, 43,8 milyon tonla Almanya, 33,6 milyon tonla Ukrayna ve 32,8 milyon tonla Brezilya oldu.
Üretimini yüzde 14,6 artıran Türkiye, 29 milyon tonla bir önceki yıl ulaştığı 10'uncu sıradaki yerini korudu. 2009'da sırasını Türkiye'ye kaptıran İtalya, 25,8 milyon tonla 11'inci sırada kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.