Giriş Tarihi: 9.2.2011

3.5 milyon Türk sanal aşk peşinde

Türkiye'de yaklaşık 3.5 milyon kişi, aşkı internette arıyor. Dünyada 2010 yılında 3.5 milyar dolar olarak tahmin edilen sanal flört endüstrisinin 2011'de 4 milyar doları bulacağı tahmin ediliyor

Sevgililer Günü yaklaşırken Türkiye'de yaklaşık 3.5 milyon kişinin aşkı internette aradığı ortaya çıktı. İnternetteki sanal flört, evlilik, tanışma sitelerinin pazar büyüklüğü 3.5 milyar doları geçti. 2011 yılında sanal flört pazarının daha da büyüyerek 4 milyar dolara çıkması bekleniyor. Türkiye Bilişim Derneği (TBD), "14 Şubat Sevgililer Günü" nedeniyle, internetin toplumdaki sevgi, aşk ve evlilik olgusuna yansımasını mercek altına aldı. Derneğin sanal yayın organı Bilişim Dergisi'nde yer alan değerlendirmeler sanal flört ve çöpçatan sitelerinin ulaştığı ekonomik büyüklüğü de ortaya koydu. "Siberalem.com"un direktörü Ayşe Gözde Ekmekçi, "Türkiye'de yaklaşık 3.5 milyon kişi, aşkı internette arıyor" dedi. Ekmekçi, dünyada 2010 yılında 3.5 milyar dolar olarak tahmin edilen sanal flört endüstrisinin 2011'de 4 milyar doları bulacağını bildirdi.

REKOR AMERİKA'DA
"Evlilikmerkezi.com" direktörü Ebru Selvi de, "Tüm dünyada bu tarz siteleri daha çok şehirli, çalışan ve eğitim seviyesi yüksek olan bekârlar kullanıyor. Dünyada her yıl 1 milyondan fazla çift, evlilik ve benzeri arkadaşlık siteleri aracılığıyla tanışarak evleniyor" ifadesini kullandı. Sadece Amerika'da online evlilik ve arkadaşlık sitesi sayısının 1500 civarında olduğu biliniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.