Giriş Tarihi: 13.2.2011 14:47

Kriz aşıkları da vurdu

Dünyanın birçok yerinde kutlanan 14 Şubat "Sevgililer Günü" (San Valentine's Day), ekonomik krizle boğuşan İspanya'da, bu yıl aşıklar için bu yıl hediyesiz geçecek.
İspanya'daki Bağımsız Tüketiciler Federasyonu (FUCI), Sevgililer Günü'nde İspanyolların yüzde 48'inin hediye almasının beklenmediğini açıkladı.
FUCI, İspanya genelinde bin kişiyle yaptığı anket sonrasındaki değerlendirmede, 2 yıl önce krizin başlamasıyla birlikte İspanyolların Sevgililer Günü'nde hediye alma alışkanlığının yavaş yavaş azaldığını belirtti. Açıklamada, 2008 yılının 14 Şubat'ında İspanyolların sadece yüzde 5'inin sevgilisine hediye almayacağını söylerken, bu oranın 2009'da yüzde 24'e, 2010'da yüzde 40'a ve 2011'de yüzde 48'e çıktığı kaydedildi.
Bu yıl sevgilisine hediye alacakların yüzde 51'i en sembolik armağan olan çiçeği seçerken, takı veya mücevher alacaklarının oranı yüzde 2 olarak gösterildi.
Ankete katılanların yüzde 72'si, ekonomik krizden dolayı Sevgililer Günü hediyesi bütçesini azalttığını itiraf ederken, yüzde 75 gibi büyük bir çoğunluk 30 avrodan az harcama yapacağını söyledi.
Sevgililer Günü'nden en kazançlı çıkan İspanya'daki çiçekçiler, en azından satışlarında yüzde 30'luk bir artış bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.