Pazar 13.02.2011 00:00

Yazlık kıyafetler vitrinlere erken çıktı

Bu yıl kış döneminde havaların önceki yıllara göre sıcak geçmesi, ilkbahar ve yazlık ürünlerin vitrinlere çıkma tarihini öne çekti.

Kışlık giysileri yüzde 75'lere varan indirimlerle satmaya çalışan birçok firma, vitrinlerinde yazlık ürünleri sergilemeye başladı.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Bozbey, yaptığı açıklamada, kışlık ürün satışlarının en çok olduğu ekim, kasım ve aralık aylarında havaların bu yıl sıcak geçtiğini söyledi.
Aşırı soğukların çok kısa bir süre sürdüğünü ve bu dönemde de istenilen satışların yapılamadığını belirten Bozbey, ''Firmaların bazıları ellerindeki kışlık ürünlerini yüzde 75'lere varan indirimlerle satmaya çalışırken, bazıları ise havaların sıcak geçmesi nedeniyle yazlık ürünlerini vitrinlere çıkartmaya başladı'' dedi.
Bozbey, bir kilo pamuğun fiyatının son bir yılda yaklaşık yüzde 300'e varan oranında artarak 6,20 liraya kadar çıktığını ifade ederek, bu durumun tekstil ve konfeksiyonda maliyetleri artırdığını kaydetti.
SEKTÖR YENİ SEZONDAN UMUTLU
Tekstilin en önemli girdisi olan pamuk fiyatındaki yükselişin ürünlere de yansıdığını ifade eden Bozbey, şunları söyledi:
''Pamuğun yanı sıra polyester, akrilik, polyamid, yün ve viskon gibi ham maddelerden kaynaklanan maliyet artışlarının yüzde 300'e varan oranlara ulaşması nedeniyle sezon yüzde 15 zamlı açıldı. Normalde maliyetteki bu artış karşısında tekstil ve konfeksiyonda fiyatların yüzde 25 oranında artması gerekir. Ancak, yazlık ürünlerin vitrinlere çıktığı bugünlerde toptancı ve perakendeci kar marjlarından fedakarlık yaptı.''
Bozbey, tekstil ve hazır giyim sektörünün son 5 yılın en parlak günlerini yaşadığını ifade ederek, perakende sektörünün de yeni sezondan umutlu olduğunu sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.