Salı 15.02.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 15.02.2011 11:34

İşsizlik geriledi

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), işsizlik oranının 2010 Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre 2,1 puan düşerek, yüzde 11'e gerilediğini açıkladı.
Kasımda, Türkiye'deki işsiz sayısı 2 milyon 811 bin kişi, istihdam edilenlerin sayısı 22 milyon 854 bin kişi oldu.
Türkiye'de 2010 Kasım döneminde istihdam edilenlerin sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre 1 milyon 113 bin kişi arttı.
TÜİK, Hanehalkı İşgücü Araştırması, ''2010 Kasım Dönemi Sonuçlarına (Ekim, Kasım, Aralık 2010)'' göre, Türkiye'de kurumsal olmayan nüfus bir önceki yılın aynı dönemine göre 801 bin kişilik artış ile 71 milyon 642 bin kişiye, kurumsal olmayan çalışma çağındaki nüfus ise (15 yaş ve daha yukarı yaştaki nüfus) 853 bin kişi artarak, 52 milyon 860 bin kişiye ulaştı.
2010 yılının Kasım döneminde, Türkiye genelinde işgücüne katılma oranı, bir önceki yılın aynı dönemine göre 0,5 puanlık artışla yüzde 48,6 olarak gerçekleşti. Aynı dönemler için yapılan kıyaslamalara göre erkeklerde işgücüne katılma oranı 0,2 puanlık azalışla yüzde 70,4, kadınlarda ise 1,1 puanlık artışla yüzde 27,5 oldu.
İşgücünün eğitim ve yaş dağılımlarına bakıldığında toplam işgücünün yüzde 17'sini 15-24 yaş grubundakiler oluşturdu. Lise altı eğitimlilerde işgücüne katılma oranı erkekler için yüzde 69, kadınlar için yüzde 23,5 oldu. Yükseköğretim mezunu erkeklerde yüzde 85,2 olan işgücüne katılma oranı, kadınlarda yüzde 71,8 düzeyinde gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.