Çarşamba 16.02.2011
Son Güncelleme: Çarşamba 16.02.2011

Seçim ekonomisi yok

"Seçim ekonomisi olur mu?" sorusunun cevabı dün geldi. Ocak ayında bütçe 1 milyar lira fazla verdi. Rakamlar mali disiplinin sürdüğünü gösterdi

Ekonomide izlenen mali disiplin ve istikrarlı büyüme politikaları meyvelerini vermeye devam ediyor. Haziranda yapılacak genel seçimler öncesi seçim ekonomisi uygulanmayacağını vaat eden hükümet yeni yıla bütçe fazlasıyla girdi. Merkezi Yönetim Bütçesi, ocak ayında 1 milyar 5 milyon lira fazla verdi. Bütçe gelirlerinde yüzde 20.4 artış olurken bütçe giderleri ise binde 7 azaldı. Ocak ayında bütçeden 22 milyar 494 milyon lira harcama yapıldı. Buna karşılık 23 milyar 499 milyon lira gelir elde edildi. Böylece, geçen yıl ocak ayında 3 milyar 121 milyon lira açık veren bütçe, bu yıl aynı ayı 1 milyar 5 milyon lira fazla ile kapattı. Ocak ayında faiz dışı fazla tutarı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 62 artarak 4 milyar 809 milyon lira olarak gerçekleşti.
'POPÜLİZM YAPMIYORUZ'
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise son 21 yıllık süreçte, bütçenin ocak ayında ikinci kez fazla verdiğini söyledi. Şimşek, "Popülizm yapmıyoruz. Seçim yılı da olsa mali disipline devam ediyoruz. Bütçe sonuçları da bunu gösteriyor. Böylece 1990'dan bugüne kadar geçen 21 yıllık süreçte, ocak ayında bütçenin fazla verdiği tek yıl olan 2006'dan sonra, ilk defa bu yılın ocak ayında bütçe fazla vermiştir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.