Perşembe 17.02.2011

Kimin pabucu dama atılacak?

ABD'li ucuz ayakkabı devi Payless Türkiye'ye geldi. Uygun fiyata moda satan marka, fiyatta rekabete hazırlanırken, yerli markalar, "Her horoz kendi çöplüğünde öter. Türkiye bizim pazarımız, pabuç bırakmayız" diyor

ABD'lilerin ucuza moda sattığı için tercih ettiği ve girdiği bölgelerde hızla yayılan Payless ShoeSource, Türkiye'ye geldi. Starbucks, Topshop, Evans, Dorothy Perkins, The Body Shop, Claire's, Debenhams, Miss Selfridge, Topman, Le Pain Quotidien gibi markaları Türkiye'ye getiren Shaya'nın Türk pazarına soktuğu marka özellikle kendi kategorisindeki markaları tedirgin etse de yerli markalar Payless'e karşı kılıcı çoktan kuşandı bile.
'BİZ DE BOŞ DURMAYACAĞIZ'
Flo, Polaris markalarını bünyesinde bulunduran Ziylan Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, "Her horoz kendi çöplüğünde öter. Türkiye de bizim çöplüğümüz, her gelene pabuç bırakmayız" dedi. Payless'in pazara girişinin Türkiye'nin hâlâ yatırımda cazip bir ülke olduğunu gösterdiğini dile getiren Ziylan, "Ahlaksız olmadığı sürece her gelen rakip tatlı bir rekabet yaratıyor. Ama Türkiye pazarı dev markaların ellerini kollarını sallayarak girip başarılı olabilecekleri bir pazar değil. Biz de boş durmayacağız" dedi.
'KALİTEYE RAKİP OLAMAZ'
Payless'in piyasaya gireceği duyulduğunda sektörde bir korku yaşandığını ancak mağaza açıldığında bu korkudan eser kalmadığını belirten İnci Deri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, "Daha büyük bir mağazayla Türkiye'ye girmesini bekliyorduk ama olmadı. Marka tabii ki herkesin müşterisinden çalacaktır ama yerli markalar çoktan ellerini güçlendirdiler" dedi. Ayakkabı Dünyası Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Akbacakoğlu ise, "Kutu içinde ayakkabı satan, ürünlerini Çin'de üreten, deriye koleksiyonlarında yer vermeyen bir markanın bizimle yarışacağını düşünmüyorum" dedi. Hotiç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hotiç ise konuya ilişkin şunları söyledi: "Sektöre yurtdışından katılan hiçbir marka temeli sarsacak güçte değil."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.