Giriş Tarihi: 25.02.2011 14:43 Son Güncelleme: 25.02.2011 14:43

SAP hedef büyüttü

Kurumsal uygulama yazılımları şirketi SAP, Türkiye'de hedef büyüttü. Önümüzdeki üç yıllık süreçte özellikle bankacılık, sigorta ve kamu alanındaki faaliyetlerini yoğunlaştıracak olan SAP Türkiye, 2010 sonu itibariyle 46 milyon euro ciroya ulaşan SAP Türkiye, pastayı büyütmeye kararlı. Özellikle Ortadoğu'da yaşanan gelişmelerin ardından Türkiye'nin öneminin iyice arttığını belirten SAP Türkiye Genel Müdürü Cem Yeker, "Yılbaşından bu yana 4 tane uluslararası şirket Türkiye'de yatırım yapmak için bize geldi. Piyasa hakkında bilgi istediler. Bunlardan 1'i Hindistanlı, 3'ü Avrupalı hizmet şirketleri. Türkiye'ye yatırım yapacaklar" diye konuştu.
Avrupa'da çift haneli büyüyen tek şirketin SAP Türkiye olduğuna dikkat çeken Yeker, şu bilgileri verdi: "2010 yılında özellikle bancacılık ve sigorta alanında hızlı büyüdük. Yüzde 560'lık bir büyüme yakaladık. Ciromuzda banka sigortanın payını yüzde 22'ye çıkaracağız. Kamuya da ağırlık vereceğiz.2014 yılında kamunun ciromuz içindeki payının yüzde 20'ye çıkmasını hedefliyoruz. Ayrıca enerji bizim en önemli odaklarımızdan biri. Enerji sektöründe SAP'ın dünyadaki pazar payı yüzde 90. Dağıtım ihaleleri oldukça bu sektörde de hızlıca buluşacağız. Biz Türkiye'de pastayı büyütmek istiyoruz. Bizden başka pastayı büyütmek isteyen şirketler maalesef şu sıralar yok."
SAP Türkiye'nin 2010 yılında gelirlerini ciddi bir oranda artırarak 46 milyon euroya çıkarmış olmasının, izledikleri stratejinin doğruluğunu gösterdiğini söyleyen Yeker, "Türkiye, dünya çapında 120 ülkede faaliyet gösteren SAP'nin son dönemde en fazla önem verdiği pazarlardan biri" dedi
MEY özelleştirilince hemen SAP yazılımı aldı
SAP'nin dünya çapında kurumsal uygulama pazarında yüzde 23,1, KOBİ pazarında yüzde 18,1 ve iş analizi pazarında yüzde 22,4 oranlarıyla lider olduğuna dikkat çeken SAP Hızlı Büyüyen Pazarlar Direktörü Safa Haktanır ise "Türkiye'de şu anda bizim sektörümüzde yaklaşık 1.500 kişi çalışıyor. 2015'te bu rakamın 5.000'e çıkmasını bekliyoruz. SAP olarak da 350 kişiye ulaşırız" dedi. "Kurumlar büyüdükçe kesinlikle bize ihtiyaç duyacaklar" diyen Haktanır, şu örneği verdi: "Bugünlerde Mey İçki'nin satışı konuşuluyor. Nasıl bu rakama çıktı diye. Şunu söyleyeyim, Mey İçki özelleştirildiğinin ertesi günü geldi SAP uygulaması satın aldı. Bir şirketin değerinin artmasının basit bir örneği bu."
Hali hazırda kurumsal uygulama yazılımları pazarının yüzde 50'sine yakın bir bölümüne hakim olan SAP Türkiye, şirketin 65. ülke ofisi olarak 2001 yılında kuruldu. Türkiye çapında toplam 1.000 müşterisi bulunan SAP Türkiye'nin son beş yıldır yılda ortalama yüzde 20'lik bir büyüme gerçekleştiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.