Pazar 27.02.2011

Türk markaları artık internette yarışıyor

Türk hazırgiyiminin devleri e-ticaret siteleriyle milyonlarca müşteriye göz koydu. Sanal âleme kayan İpekyol ve Boyner'den sonra Vakko, outlet çadırı satışlarını internete taşıyor

Geçen yıl perakendenin dünya devleri her ortamda internetten satışın önemine vurgu yaptılar. Dünya Perakende Kongresi'nde 'Dijital devrim' ana gündem maddesi oldu. Marks & Spencer'ın (M&S) Başkanı Sir Stuard Rose, "İnternet satışı en büyük mağazamız oldu. Satışlarımızın yüzde 16'sı internetten gerçekleşiyor" derken, Google Kuzey ve Orta Avrupa Başkan Yardımcısı Philipp Schindler, "Perakende satışlarının yüzde 60'ı internet aktivitelerinden etkileniyor. ABD'de yetişkinlerin yüzde 30'u mağazalarda dolaşırken cep telefonundan fiyatları karşılaştırıyor" uyarısında bulunmuştu. Türkiye'nin perakende devleri de bu uyarıları dikkate almış olacak ki dünyadaki markaların yüzlerce strateji geliştirdiği internet satışını sadece kendi markaları değil farklı markaların da yer alacağı ticaret siteleri haline getiriyorlar.

SANAL TİCARET YAPACAK
İpekyol ve Boyner'in ardından şu sıralar bu alana yeni bir isim ekleniyor; Vakko. Yatırımcı Dinç Artman ile birlikte kurduğu e-ticaret sitesi daybuyday. com ile outlet çadırını sanal âleme taşımaya hazırlanan Vakko'nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko'nun bu işe çok inandığı belirtiliyor. Bugün ülkemizde 35 milyon internet kullanıcısı var. Türkiye bu sayı ile Avrupa'da 4'üncü sırada. 2010 yılı sonunda gerçekleşen e- ticaret hacmimiz ise 15 milyar lira. Ama büyük perakende firmalarının bu rakamı 2011'de ikiye katlaması işten bile değil.
Satışlar Ayaydın'ı uçurdu
Geçen yıl İpekyol Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın günde 5 milyon adet ürün satan online alışveriş sitelerinden trendyol.com'a ortak oldu. Ayaydın "30 yıl çalışıp didindim, İpekyol'u 120 mağazaya ulaştırdım. Şimdi bir internet sitesiyle, 120 mağazada yaptığımla aynı satışı yapıyorum" diyor. Boyner ise, e-ticaret için kurduğu mağazalarında yer almayan markaların da satışını yapıp, bu kanaldan milyar dolarlık cirolar elde etmeyi hedefliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.