Cuma 04.03.2011
Son Güncelleme: Cuma 04.03.2011

Yok böyle enflasyon:%4.16

Enflasyon, Merkez Bankası'nın tahminleri doğrultusunda şubatta da yıllık bazda düşüşünü sürdürdü. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerine göre şubat ayında TÜFE yüzde 0.73, ÜFE yüzde 1.72 arttı. Yıllık enflasyon TÜFE'de yüzde 4.16'ya gerilerken, ÜFE'de ise yüzde 10.87 oldu. Böylece TÜ- FE yıllık bazda düşüşünü sürdürdü ve 41 yılın en düşüğünde kalmaya devam etti. Bir önceki yılın aynı ayına göre TÜFE'de en yüksek artış yüzde 8.60 ile lokanta ve oteller grubunda gerçekleşti. Ana harcama grupları bazında yıllık bazda TÜFE çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 7.36, ulaştırmada yüzde 6.03, giyim ve ayakkabıda yüzde 5.35, ev eşyasında yüzde 4.66, gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 4.53, konutta yüzde 4.38, eğitimde yüzde 4.35 ve sağlıkta yüzde 1.29 arttı. Yıllık TÜFE eğlence ve kültürde yüzde 1.97, haberleşmede yüzde 1.50, alkollü içecekler ve tütünde yüzde 1.51 oranında düştü. Şubatta endekste yer alan 445 maddeden 67'sinin ortalama fiyatında değişim olmadı, 264 maddenin ortalama fiyatında artış, 114 maddenin ortalama fiyatında ise düşüş gerçekleşti.
Şampiyon patlıcan
Şubatın zam şampiyonu yüzde 49.58'lik fiyat artışıyla patlıcan oldu. Onu yüzde 42.34'le sivri biber, yüzde 40.36 ile salatalık, yüzde 19.15'le kuru soğan, yüzde 12.55'le kabak, yüzde 5.48'le margarin izledi. Fiyatı en çok düşen ürün ise yüzde 10.36 ile erkek kazağı oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.