Pazar 06.03.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazar 06.03.2011 12:50

Türkiye, Fiber internette G20'de 8. sırada

Uluslararası Fiber-To-The-Home/Eve Kadar Fiber Konseyi'nin (FTTH) Şubat 2011 raporunda Türkiye, penetrasyon açısından G20 ülkeleri arasında 8. sırada yer aldı.

Turkcell grup şirketi olan ve fiber internet penetrasyonu alanında Türkiye'ye yatırım yapan Superonline'dan yapılan yazılı açıklamada, Türkiye'nin, evlere fiber internet konusunda ''dünyanın önde gelen'' kurumu FTTH Konseyi'nin son raporuna ilk kez girdiği ve fiber internet penetrasyonunda G20 ülkeleri arasında 8. sırada yer aldığı bildirildi.
Superonline Genel Müdürü Murat Erkan, konuya ilişkin değerlendirmesinde, Superonline'ın kendi IP omurgasını oluşturmak üzere fiber optik altyapı yatırımlarına 2010 yılında da devam ettiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
''Dünyayla aynı anda başlattığımız 'fiber internet çağı' çalışmalarımızda, 73 kente ve 22 bin 500 kilometreyi aşkın altyapıya ulaştık. Türkiye'de evlere kadar 100 Mbps fiber internet götüren ve böylece bakır çağını kapayıp fiber çağını başlatan Superonline, bugün bu hizmetini 8 ile götürüyor. Bu illerimiz İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa, Adana, Antalya ve Gaziantep. Çok yakında Mersin ve Samsunluları da fiber internetle tanıştıracağız.''
2001 yılında kurulan, başlangıçta yalnızca telekomünikasyon ve teknolojileri firmalarının üye olduğu Uluslararası FTTH Konseyi, bugün bünyesinde belediyelerden servis sağlayıcılara kadar çeşitli kurumları barındıran ve kar amacı gütmeyen bir kuruluş konumunda. Uluslararası FTTH Konseyi, eve kadar fiber kavramı ve insanların yaşam kalitesine sağladığı katkılar konusunda farkındalık yaratma misyonuyla hareket ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.