Çarşamba 09.03.2011

Türkiye'ye geç kalan yılda % 50 kaybeder

Ernst&Young Türkiye'nin yeni Başkanı Mustafa Çamlıca yabancı sermayeye seslendi: Türkiye yatırımlarınızda ertelediğiniz her 1 yıl size yüzde 50 zarara patlar

Önümüzdeki 20 ila 50 yıllık süreçte dünya ekonomisine yön vereceği ilan edilen BRIC ülkelerine (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin), Türkiye'nin de içinde bulunduğu üç yeni ekonominin katılması birçok şirketin planlarını yenilemesine neden oldu. Endonezya ve Meksika'yla birlikte 2008 krizi sonrasının "parlak çocuğu" ilan edilen Türkiye, uluslararası denetim, vergi ve yönetim danışmanlığı şirketi Ernst&Young (E&Y)'ı da yeniden yapılanmaya yöneltti. Yeni yapılanmayla birlikte şirketin Türkiye Başkanı olan Mustafa Çamlıca, Türkiye'nin büyük bir potansiyel içerdiğini ve yabancı şirketlerin her geçen gün Türkiye'yle ilgili daha çok soru sorar hale geldiğini vurguladı. 2004 yılından bu yana E&Y olarak yabancı yatırımcıları Türkiye konusunda geç kalmamaları için uyardıklarını anlatan Çamlıca, "Krizle birlikte Türkiye adı uluslararası toplantı ve yatırımlarda daha çok anılmaya başladı" dedi. Türkiye'de doğru yatırımın fiyatının sürekli katlandığını belirten Çamlıca, Diageo'nun Mey İçki'yi satın almasının bunu doğrulayan bir örnek olduğunu vurguladı. "Son 10 yılda Türkiye'ye yatırım yapıp kaybeden kim var? "diye soran Çamlıca şunları kaydetti: "Doğru yatırımlar hep katlanarak kazandırıyor. Biz yabancı müşterilerimizi uyarıyoruz. Türkiye'ye yatırım için bir yıl geç kalırsanız yüzde 50 kaybedersiniz, iki yıl gecikirseniz yüzde 100. Yani her yıl yüzde 50 kayıp anlamına gelir."

YÜZDE 20 BÜYÜYECEK

E&Y, önümüzdeki dönemde sektörün üzerinde büyüme hedefliyor. 2009-10 döneminde yüzde 10 büyüme kaydeden şirket, bu yıl yüzde 15-20 arasında büyüme rakamı yakalamaya odaklanmış. Önümüzdeki beş yıl içinde yıllık yüzde 25 büyüme beklediklerini belirten Mustafa Çamlıca, İMKB'deki mevcut performanstan da son derece memnun: "İMKB'de pazar değeri olarak en büyük ilk 30 şirketin yüzde 40'ını biz denetliyoruz. En yakın rakibimiz olan PwC ise yüzde 9'da kalıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.