Çarşamba 16.03.2011 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 16.03.2011 11:04

Japonya piyasalara para bastı

Japonya Merkez Bankası, piyasalara verdiği toplam likidite üç günde 327 milyar dolara ulaştı. Japonya, Türkiye'nin milli gelirinin yarısını piyasalara aktardı.

Japonya Merkez Bankası (BOJ) finansal piyasalara 43 milyar dolar daha likidite sağladı.
BOJ, geçen hafta meydana gelen deprem ve tsunaminin ekonomiye etkisini hafifletmek için bugün de piyasalara 43 milyar dolar likidite sağladı.
Pazartesi ve salı günü piyasalara 284 milyar dolar likidite veren BOJ'un piyasalara verdiği likidite miktarı bugünkü ile beraber 327 milyar doları buldu.Banka ayrıca, varlık alım programının büyüklüğünü ise 486,4 milyar dolara çıkarmıştı.
Türkiye'nin 2010 sonu itibariyle milli geliri 1 trilyon lira, bir başka deyişle 632 milyar dolar düzeyinde bulunuyor. Japonya'da piyasalara aktarılan para miktarı Türkiye'nin milli gelirinin yarısını aşıyor.
BOJ, tüketici güvenini desteklemek ve likiditeyi sürdürmek amacıyla bankacılık sektörüne likidite veriyor.
Piyasa uzmanları, BOJ'un piyasalara daha fazla likidite sağlaması kararının değer kazanan yenden etkilenmiş olabileceği yorumlarını yapıyorlar.
Yen, Japon şirketleri ve sigorta şirketlerinin yeniden yapılanma fonu için ülkeye nakit transferi nedeniyle ABD doları karşısında değer kazanıyor. Ancak yenin değer kazanması ekonomisi ihracata bağlı Japonya'ya zarar veriyor.
Japonya, deprem ve tsunaminin ardından, devasa temizlik operasyonu, potansiyel nükleer tehlike, elektrik kesintileri ve ekonomide bozulmayla mücadele ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.